رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

مدیران هر کاری را که نخواهند انجام دهند بهانه آن را پیدا می کنند

حجت الاسلام قرائتی گفت: اگر مسئولیتی را به کسی بسپاریم و بدانیم فرد بهتری برای تصدی این پست وجود دارد خیانت به خدا، رسول خدا و تمام مسلمانان انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در ستاد اقامه نماز استان در استانداری اصفهان اظهار داشت: صد‌ها جلسه عزاداری در شهر‌ها و استان‌ها برگزار می‌شود، اما جلسه تفسیر قرآن کمی برگزار می‌شود در صورتی‌که پیامبر (ص) همواره تاکید داشت که قرآن و اهل بیت از هم جدا نمی‌شوند و به تعداد جلسات عزاداری باید جلسات تفسیر هم برگزار شود.

او ادامه داد: کلمه زکات ۳۲ مرتبه در قرآن آمده است، اما بر اساس اخبار دریافتی ۶ درصد مردم زکات پرداخت می‌کنند؛ بیش از چهل سال از انقلاب گذشته، اما تا کنون هیچگونه فیلم، سرود و مصاحبه‌ای در مورد زکات انجام نشده است در حالی که تمام دین بر پایه نماز و نماز برپایه زکات است و لحظه‌ای غفلت از این واجب الهی جایز نیست.

او اضافه کرد: در صورتی که مسئولیت و پستی را به کسی بسپاریم و بدانیم فرد بهتری برای تصدی این پست وجود دارد خیانت به خدا، رسول خدا و تمام مسلمانان انجام شده است.

فعالیت چهار هزار روحانی در دانشگاه‌های کشور

حجت الاسلام قرائتی افزود: بیش از چهار هزار نفر روحانی در دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند که در صورتیکه توجیه شوند بسیاری از شبهات برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: مدیران هر کاری را بخواهند انجام دهند راهش را پیدا می‌کنند و هر کاری را هم که نخواهند انجام دهند بهانه آنرا پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: شهر اسلامی شهری است که مردم با اذان صبح از خواب بیدار شوند و مساجد آن رونق داشته باشند؛ باید خاک حوزه علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه را همانند خاک باغچه عوض کنیم تا نتیجه و ثمره خوبی به‌همراه داشته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: هرگونه کمک قانونی که در توان داریم باید به دانشگاه فرهنگیان ارائه دهیم و طلبه‌های جوان و خوش سلیقه باید برای ارتباط و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.