سامانه هوشمند شهرسازی در کیش رونمایی شد

سامانه هوشمند سازی شهری با هدف سرعت بخشی و دسترسی آسان به فرایند‌ها در حوزه شهری در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

حمیدرضا طبی مسرور، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران آب و خدمات درمراسم رونمایی از این سامانه گفت: سامانه هوشمند سازی فرایند‌های شهرسازی در راستای تحقق شعار شهرالکترونیک و شهرهوشمند در کیش به بهره برداری رسیده است.

 او ادامه داد: هوشمند سازی با هدف سرعت ودقت بخشی در انجام فرایند‌های شهرسازی، ارتباط موثر ساکنان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با مسئولان و دست اندرکاران حوزه شهرسازی و در نهایت هم افزایی و ارتباط هرچه بیشتر با سایر بخش ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و تسهیل و روان سازی مراحل شهرسازی درکیش به بهره برداری رسیده است.

او گفت: با بهره برداری از سامانه یکپارچه خدمات شهری سرمایه گذاران وشهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت eshahr.kish.ir از تمامی خدمات این حوزه بهره‌مند شوند.

او شفافیت، کاهش زمان اخذ مجوز و صدور پروانه‌ها، کاهش مراجعات حضوری، امکان دسترسی نهاد‌های نظارتی به روند انجام کار، کاهش اعمال سلیقه در روند رسیدگی به پرونده‌ها را از دیگر مزیت‌های بهره برداری از این سامانه برشمرد.

علی پور، مجری این طرح در جزیره کیش با بیان اینکه شهروندان در ۲۴ ساعت شبانه روز و در تمامی ایام هفته می‌توانند از خدمات این سایت بهره‌مند شوند گفت: در اجرای این طرح تلاش شده است با جمع آوری متمرکز اطلاعات، امکان دسترسی به اطلاعات بصورت همزمان برای شهروندان و مسئولان فراهم شود.

او دسترسی به خدمات در حوزه صدور پروانه، پایان کار، دریافت گواهی خلافی و درنهایت پیگیری مراحل انجام کار‌ها را از دیگر مزایای بهره برداری از این سامانه عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در جزیره کیش به بهره برداری می‌رسد، گفت: ارائه خدمات شایسته و دقیق با هدف رضایت مندی هرچه بیشتر ساکنان و سرمایه گذاران از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز امام جمعه کیش نیز تاخیر در انجام کار‌ها و نبود شفافیت را از مهم‌ترین عوامل نارضایتی ارباب رجوع عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح جزیره کیش، الگویی مناسب در حوزه ارائه خدمات با سرعت و دقت مناسب در کشور خواهد بود.

برچسب ها: سامانه هوشمند ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.