تهیه ۲۰ هزار تُن نهاده‌ دامی برای عشایر استان اصفهان

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان از تهیه ۲۰ هزار تُن انواع نهاده‌های دامی برای عشایر استان اصفهان در امسال با هدف تامین خوراک دام در ماههای سرد سال خبر داد.

مختار اسفندیاری گفت: ۲۰ هزار تُن نهاده توسط شرکت‌های تعاونی عشایری تهیه شده است و از آبان تا اسفند بین عشایر استان توزیع خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به بارش‌های نه چندان کافی در یک سال اخیر و کاهش رشد علوفه در مراتع کشور، تهیه و توزیع نهاده‌های دامی ضروریست.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به اهمیت ارائه تسهیلات به این قشر پرتلاش اضافه کرد: تخصیص اعتبارات مناسب برای عشایر با هدف افزایش تاب آوری آنان و بهبود تولید باید بیش از قبل از سوی متولیان مد نظر قرار گیرد.

اسفندیاری با بیان اینکه امسال ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای عشایر استان اصفهان مصوب شد، اظهارداشت: چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز به غیر از رقم مورد اشاره تخصیص یافته است.

او خاطرنشان کرد: این تسهیلات بیشتر در کشت گیاهان دارویی، پرواربندی، تولید صنایع دستی و توسعه گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شمار عشایر استان اصفهان بالغ بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار است، عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند، همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.

عشایر این خطه ۲۸ درصد مواد کالا‌های این استان را تامین و ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل و ۱۵۰ هزار تن سیب درختی تولید می‌کنند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار