مدیرکل پست استان سمنان:

ترافیک مرسولات پستی استان سمنان ۳۶ درصد افزایش یافت

آقاجانی گفت: ترافیک مرسولات پستی استان سمنان در نیمه نخست امسال ۳۶ درصد افزایش یافت و بیشترین آمار مربوط به شهرستان‌های سمنان و شاهرود بود.

مدیرکل پست استان سمنان ابراز داشت: اداره کل پست استان سمنان برای درآمدزایی و رسیدن به برنامه چشم‌انداز تعهد درآمدزایی تعریف می‌کند که بر این پایه، در نیمه نخست امسال موفق به افزایش ۵۱ درصدی درآمد شد.

مدیرکل پست استان سمنان درباره میزان زیان‌دهی این اداره کل گفت: پست استان به ازای هر یک میلیارد تومان هزینه، بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان درآمد دارد.

وی با بیان اینکه پست مکانیزه و ضریب نفوذ پست در جوامع یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی است، بیان کرد: ترافیک محصول‌های خرید اینترنتی وارد شده به استان سمنان در نیمه نخست امسال افزایش ۱۷ درصدی و محصول‌های صادره از استان ۱۰ درصد افزایش داشت.

آقاجانی اظهار داشت: ترافیک پستی به ازای هر شهروند در جهان و کشو‌های پیشرفته بالای ۶۰۰ مرسوله در سال، سرانه مرسوله پستی در کشور‌های حوزه خلیج فارس به ازای هر شهروند بین ۱۵ تا ۲۰ مرسوله و در ایران بین پنج تا ۱۰ مرسوله در سال است.

مدیرکل پست استان سمنان تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد افزایش سرانه مرسوله پستی در ایران باید بهبود یابد.

وی با اشاره به نقش پست در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: فعالیت پست و ترافیک پستی در این دوران موجب افزایش ۲ تا سه برابری مرسوله‌های پستی در استان سمنان شد.

آقاجانی اضافه کرد: روند رو به افزایش ترافیک پستی ناشی از خرید اینترنتی در استان سمنان نشان می‌دهد پست در بین مردم در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار