کرملین: شواهدی از دست داشتن انگلیس در خرابکاری نورداستریم وجود دارد

سخنگوی کاخ کرملین کارشناسان انگلیسی را در خرابکاری اخیر خط لوله گازی نورداستریم مقصر دانست.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سیستم اطلاعاتی روسیه به شواهدی رسیده که نشان می‌دهد کارشناسان انگلیسی در خربکارای هفته جاری خط لوله گاز نورداستریم نقش داشتند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پسکوف در گزارش روزانه خود در مسکو گفت: سرویس‌های ویژه ما شواهدی دارند که نشان می‌دهد هدایت و هماهنگی حمله به سواستوپل را مشاوران نظامی انگلیس انجام داده‌اند.

او در ادمه افزود: همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این کشور در خرابکاری و یک اقدام تروریستی در زیرساخت‌های انرژی حیاتی، خطوط لوله نورد استریم، دست داشتند. مسکو انتظار دارد اروپا اطلاعات مربوط به دخالت لندن در حمله به خطوط لوله گاز نورد استریم را تجزیه و تحلیل کند.

پسکوف تاکید کرد: «روسیه نمی‌تواند به راحتی ازاین مسئله بگذرد و آن را در نظر نگیرد. ما به اقدامات بعدی فکر خواهیم کرد و کاری که باید انجام دهیم را انجام خواهیم داد.»

به تازگی روسیه به دلیل حملات موشکی که اوکراین در سواستوپل انجام داد، به دلیل اهمیتی که بنادر دریای سیاه برای این کشور دارد، تصمیم به اقدام متقابل گرفت و اعلام کرد که توافق بر سر صادرات غلات اوکراینی که با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه حاصل شده بود را متوقف می‌کند.

این در حالیست که «مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، هفته گذشته اعلام کرده بود که نسبت به از سرگیری توافقی که صادرات غلات اوکراین را ممکن می‌سازد خوشبین است و انتظار دارد اواسط ماه نوامبر این توافق تمدید شود.

از طرفی شنبه هفته جاری مقامات روسیه اعلام کردند در خط لوله گازی نورداستریم خرابکاری تروریستی انجام شده که آن را به کارشناسان انگلیسی نسبت می‌دهند، در حالیکه همان زمان انگلیس چنین ادعایی را رد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
انگلیس به دنبال شانه خالی‌کردن از ارائه تعریفی درباره اسلام‌هراسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
دخالت، مداخله، خیانت و جنایت انگلیس جنایتکار را هرگز فراموش نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
سوال اینجاست که چرا کریم خان، دادستان کل دیوان بین المللی کیفری تاکنون در باره جنایات آمریکا و متحدانش در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن و غیره رسیدگی نمی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
ائتلاف متجاوز سعودی از سال 2015 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در جنگ یمن از انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکایی و اروپایی و اسرائیلی علیه غیر نظامیان یمنی استفاده می کند و همچنان نیز ادامه می دهد شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
از سال 1918 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست انگلیس جنایتکار در کار است.
آخرین اخبار