انجام بیش از ۶۵۰ مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده‌های تولیدی اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در شش ماه اول سال جاری تعداد ۶۵۶ مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده‌های تولیدی استان انجام شده است.

هاشم علایی در زمینه نمونه برداری و آزمون از فرآورده‌های تولیدی استان گفت: در شش ماه اول سال جاری تعداد ۶۵۶ مورد نمونه برداری و آزمون توسط کارشناسان اداره کل، کارشناسان شرکت‌های بازرسی و نمونه برداری و آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی انجام شده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی، ارزیابی انطباق آن‌ها با ضوابط و مقررات استاندارد‌های ملی است، افزود: در این زمینه میزان تحقق برنامه عملیاتی ابلاغ شده سالجاری، ۵۴ درصد بوده است.

علایی یادآور شد: عمده فرآورده‌هایی که مورد نمونه برداری و آزمون قرار گرفته اند، در زمینه‌های مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، صنایع سلولزی، مصنوعات طلا، مکانیک و فلزشناسی، خودرو و نیروی محرکه، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی می‌باشد.

او می‌گوید: این فرآورده‌ها در آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد آزمون قرار می‌گیرند و نتایج آن‌ها در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد بارگذاری شده و واحد‌های تولیدی نیز می‌توانند از نتایج نمونه برداری و آزمون فراورده‌های خود اطلاع حاصل نمایند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت ضوابط فنی استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

علایی افزود: در صورت عدم انطباق مشخصات محصولات تولیدی با استاندارد‌های ملی برابر ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با واحد‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.