۳۵ درصد جمعیت تربت حیدریه نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ۳۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حسن عزیزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ۸۵ درصد این جمعیت واکسیناسیون نوبت نخست، ۷۴ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

او افزود: نخستین دلیل این کاهش، عادی شدن این بیماری برای شهروندان است که البته به این منطقه نیز اختصاص ندارد و در سطح کشور این گونه است و دلیل دوم کم رنگ شدن همکاری رسانه‌های جمعی در حساس کردن شهروندان برای انجام تزریق واکسن کروناست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: از ابتدای مهرماه امسال نیز ۲۹۵ بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی شهرستان مراجعه کردند و بستری شدند که از این تعداد ۱۲ مبتلای قطعی به کرونا و هفت نفر مبتلای قطعی به آنفلوآنزا تشخیص داده‌شدند.

 عزیزی بیان کرد: هم اکنون و در بین بیماری‌های حاد تنفسی با توجه به شرایط فصلی، آنفلوانزا بیماری غالب است و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مطابق با همان فرمول کرونا در این بیماری نیز مورد تاکید قرار دارد.

او تصریح کرد: افراد سالمند، کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیمالری قرار دارند و باید برای تزریق واکسن آنفلوانزا هر چه سریعتر اقدام کنند و در عین حال تکمیل چرخه واکسیناسیون کرونا نیز نباید فراموش شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار