مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر مطرح کرد؛

اصلاح شبکه برق ۳۰ هزار روستای کشور در دستور کار توانیر

مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال، مشکلات شبکه برق ۷ هزار روستای دیگر برطرف خواهد شد.

آقای فرهاد شبیهی گفت: در راستای توسعه متوازن، عدالت محوری و بهبود کیفیت زندگی هموطنان روستایی، همچنین ارتقای زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه اشتغال پایدار، افزایش مهاجرت معکوس به روستاها، طرح بهسازی، توسعه روستایی در کانون توجه شرکت توانیر و وزارت نیرو قرار دارد.

او می گوید: در این راستا با توجه جدی وزارت نیرو و شرکت توانیر، بیش از ۹۹.۷ درصد از جمعیت ۲۱.۵ میلیون نفری روستایی کشور با احداث بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر شبکه و تاسیسات مربوطه، از نعمت برق مطمئن، پایدار بهره‌مند هستند.

او گفت: این میزان بهره‌مندی، از میانگین جهانی که در حال حاضر ۸۵ درصد است بیشتر بوده و در رده پیشروترین کشور‌های جهان قرار داریم. اگرچه از نظر شاخص‌ها در موقعیت مناسبی قرار داریم، اما همچنان در عرصه‌های مختلف این بخش نیازمند تلاش بیشتر و اجرای پروژه‌های مناسب جهت استمرار تامین برق پایدار و قابل اتکا در روستا‌ها هستیم.


او از جمله شاخص‌های مورد توجه در این طرح را جابه‌جایی پایه‌ها از معابر و اصلاح شاخص‌های کیفیت برق از جمله رفع افت ولتاژ، رفع فرسودگی شبکه و تاسیسات، توسعه شبکه و اصلاح روشنایی معابر دانست و گفت: مشکلات برق ۷۰۰۰ روستا در سراسر کشور در قالب این طرح طی سال گذشته برطرف شده است. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال، مشکلات شبکه برق ۷۰۰۰ روستای دیگر برطرف خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار