داستان ادامه دار تعرضات جنسی در کلیسا

یازده اسقف سابق فرانسوی شامل اسقف سابق شهر «بوردو» که ۳۵ سال قبل به یک کودک خردسال تعرض کرده بود، به خشونت جنسی متهم شدند.

بنابر اعلام یکی از مقامات ارشد کلیسا، یازده اسقف سابق فرانسوی شامل اسقف سابق شهر «بوردو» که ۳۵ سال قبل به یک کودک خردسال تعرض کرده بود، به خشونت جنسی متهم شدند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، رییس کنفرانس اسقف‌های فرانسه (CEF) گفت: شش مورد پرونده درباره اسقف‌هایی که قبل از اجرای عدالت (درباره آنها) در کشورمان یا قبل از اجرای عدالت شرعی، برای شما شناخته شده بودند را در دست بررسی داریم. حالا قصد داریم آقای سانتیر و ریشار را هم به این افراد اضافه کنیم. دو نفر دیگر (که نام برده شدند) دیگر به عنوان اسقف فعالیت ندارند و با توجه به دریافت گزارش‌هایی که توسط یک اسقف و روند اجرای (قوانین) شرعی به ما اعلام شد، تحقیقات قضایی جاری در کشور درباره آن‌ها آغاز شده است. نفر سوم در گزارش یکی از دادستان‌ها که تاکنون واکنشی به آن داده نشده، براساس تدابیر سخت گیرانه‌ای که واتیکان اجرا کرده، به ما معرفی شده است.

اریک دو مولن بوفورٍ Eric de Moulins-Beaufort اسقف اعظم شمال شرق رنس، در ادامه افزود: تمامی اسقف‌های سابق متهم به خشونت جنسی، ممکن است با روند دادستانی یا روند اجرای اصول کلیسا مواجه شوند.

اسقف‌های فرانسوی در نشستی در شهر «لورد» Lourdes در جنوب غرب فرانسه در کنفرانس فصل پاییز خود قصد دارند درباره روش‌های بهبود ارتباطات و شفافیت مرتبط با اتهامات تاریخی جنسی علیه اعضاء کلیسا، با یکدیگر گفتگو کنند.

کلیسا‌های اروپا سال گذشته پس از ارائه یافته‌هایی که بیانگر آزار جنسی گسترده کودکان توسط اسقف‌ها و دیگر مقامات کلیسا بود، مورد هجمه زیادی قرار گرفت. این یافته‌ها نشان می‌داد موارد آزار جنسی کودکان در کلیسا از دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون ادامه داشته است. در این یافته‌ها همچنین اعلام شد ۲۱۶ خردسال در هفت دهه گذشته توسط اعضاء کلیسا مورد آزار جنسی قرار گرفته اند که با احتساب ادعا‌های مطرح شده درباره سایر کارکنان کلیسا‌های کاتولیک همانند مربی‌های مدارس مذهبی کاتولیک در کلیسا، این آمار به ۳۳۰ هزار نفر افزایش یافت.

اسقف ریشار در سال ۲۰۱۹ در کلیسای شهر بوردو فرانسه بازنشسته شد، اما همچنان به عنوان کاردینال که سمتی مادام العمر است، در کلیسا حضور داشت.

برچسب ها: کلیسا ، تعرض جنسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
تف به ذاتتون
آخرین اخبار