در شورای اداری طبس عنوان شد

از کمبود اعتبار تا برخورد با ترک فعل مدیران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: به منظور جلوگیری از مفاسد با مدیرانی که ترک فعل انجام می‌دهند، برخورد می‌شود.

فرماندار شهرستان طبس گفت: طبس به میلیون ها نفر خدمات ارائه می‌دهد اما به اندازه ۹۰ هزار نفر بودجه می‌گیرد که این منصفانه نیست.

رحیمی در جلسه شورای اداری شهرستان طبس که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، گفت: طبس، پهناورترین شهرستان ایران با وسعت ۵۵ هزار کیلومترمربع و برابر با دو یا سه استان کشور است.

او افزود: این شهرستان در راه مواصلاتی شش استان کشور قرار گرفته و با توجه به اینکه در اطراف این شهر با فاصله زیادی شهر دیگری قرار ندارد، خدمات بین راهی به ۱۰ میلیون زائر و مسافر ارائه می‌شود.

رحیمی بیان کرد: جمعیت طبس ۹۰ هزار نفر است که بودجه طبس با توجه به جمعیت آن در نظر گرفته می‌شود؛ در حالی که به میلیون ها نفر خدمات می‌دهیم که این رقم بودجه برای این شهرستان  منصفانه نیست.

فرماندار طبس با بیان اینکه ۹۰ درصد از حوادث جاده ای مربوط به غیر از مردم شهرستان است، گفت: دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده داریم که برای کاهش تصادفات و رفع مشکلات تلاش می‌شود باند دوم اجرا شود اما سرعت کار و اعتباراتی که امسال تخصیص پیدا کرده کم است.

او در خصوص قیمت گذاری زمین ها برای سرمایه گذاران گفت: ما در طبس کارشناس داریم که روی زمین قیمت گذاری می‌کنند اما وقتی به بیرجند می رود در آنجا کارشناس قبول نمی‌کند و برگشت می‌دهد و هیأتی تشکیل می‌شود که قیمت را سه برابر بالاتر اعلام کنند.

ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده مالباختگان طبسی

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس گفت: چند سال پیش فردی مردم را اغفال کرد و توانست بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان از سرمایه مردم طبس را جذب کند که اکنون این موضوع تبدیل به معضل اجتماعی و نگرانی مردم مالباخته شده است.

او افزود: برخی طمع کردند و برخی از روی نداری سرمایه خود را به دست این فرد سپردند و اکنون پرونده این شرکت در تهران در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام محمدی با تأکید به تسریع در روند بررسی این پرونده بیان کرد: بیش از دو هزار نفر از مردم این شهرستان درگیر این موضوع هستند و امیدواریم مطرح شدن و حل این موضوع از برکات سفر ریاست قوه قضائیه به استان باشد.


بیشتر بخوانید


امام جمعه شهرستان طبس در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به پرهیز مدیران از غرور گفت: مسئولین در نظام به طور عام و قضات به طور خاص باید مقتدر باشند، اما مغرور نباشند.

او افزود: گاهی برخی از مسئولین ادارات به این باور می رسند که آقا بالاسر هستند که این شکننده است و آبروی نظام را به خطر می‌اندازد.

اقدامات بدون سر و صدا، ولی جدی در مبارزه با فساد

خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه گفت: یکی از برنامه‌های اصلی و سیاست‌های قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی توجه به آسیب‌های اصلی جامعه و اقشار آسیب پذیر است که رئیس قوه قضائیه شخصاً ورود پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه توجه جدی به معیشت مردم از دغدغه‌های قوه قضائیه است افزود: در این زمینه کمیسیون حمایت از بخش اقتصادی در قوه قضائیه فعال است.

خدائیان تصریح کرد: یکی از مواردی که قوه قضائیه در دستور کار خود دارد حمایت از تولید کنندگان است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: باید شرایط سرمایه گذاری و امنیت را برای سرمایه گذاران فراهم کرد تا استان و شهرستان در مسیر توسعه قرار گیرد.

او ادامه داد: دستور مستقیم رئیس قوه قضائیه این است که برخورد با مجرمان کیفری که امنیت را از مردم سلب می‌کنند صورت گیرد.

خدائیان با اشاره به اینکه حمایت شرکت‌های دانش بنیان از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه شود گفت: حمایت از این شرکت‌ها باعث پیشرفت و تعالی کشورمان می‌شود که دشمنان نمی‌توانند ببینند که ایران در همه‌ عرصه‌های نظامی و علمی پیشرفت کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: سازمان بازرسی با ترک فعل مدیران که وظایف خود را انجام نمی‌دهند با هدف جلوگیری از مفاسد برخورد می کند.

او در ادامه تصریح کرد: از مدیرانی که پاک دست و با روحیه انقلابی و تحولی در استان و شهرستان‌ها کار می‌کنند حمایت می شود.

خدائیان بیان کرد: سامانه‌ای طراحی شده که سوابق مدیران اجرایی در آن ثبت و مدیران با کیفیت به سازمان‌ها و نهاد‌ها معرفی شوند.

برچسب ها: ترک فعل ، شورای اداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.