حضور نداشتن کارشناسان برخی ادارات در جلسه بازآفرینی شهری پایدار

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به نبود حضور کارشناسان برخی ادارات در جلسه بازآفرینی شهری پایدار، گفت: برگزاری جلسات با چنین رویه‌ای کمکی به بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد کرمانشاه نخواهد کرد.

ابراهیم رحیمی زنگنه سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت : راهکار‌های برخی از مشکلات موجود در کلانشهر کرمانشاه در این جلسه مطرح می‌شود که نبود حضور برخی از دستگاه‌ها سبب توقف طرح‌ها می‌گردد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه ساکن است و براین اساس نیمی از مشکلات موجود در استان معطوف به این منطقه خواهد بود بیان کرد: رویکرد طرح‌های بازآفرینی شهری در کلانشهر کرمانشاه گستردگی بسیار بیشتری نسبت به سایر شهر‌ها دارد که فرمانداری کرمانشاه مسئول پیگیری آنهاست.

رحیمی زنگنه با اشاره به اینکه از سال‌های گذشته به‌طور مداوم آمار ۱۲۲۸ هکتار بافت فرسوده در کلانشهر کرمانشاه از سوی مسئولان تکرار شده، خاطرنشان کرد: معضل بافت ناکارآمد کرمانشاه با رویه فعلی برخی ادارات برای حضور در جلسات سامان نخواهد یافت و مشکلات کرمانشاه در حوزه بافت فرسوده و ناکارآمد ادامه خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسات میز خدمت فرمانداری کرمانشاه در مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه گفت: بسیاری از مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه در زمره بافت فرسوده و ناکارآمد قرار می‌گیرد که براساس میز خدمت فرمانداری وضعیت این مناطق بررسی شده و جلسه امروز برای ارائه راهکار‌های رفع این مشکلات است.

رحیمی زنگنه اظهار کرد: با فراهم کردن شرایط ساخت و ساز در بافت فرسوده توسط ساکنان این مناطق می‌توان علاوه بر بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌ها در بافت ناکارآمد شهری، مردم بیشتری را خانه‌دار کرد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه افزود: در بافت فرسوده باید امکان استفاده همزمان از تسهیلات نهضت ملی مسکن و بافت فرسوده را فراهم کنیم و از سوی دیگر شهرداری کرمانشاه برای افرادی که قصد ساخت و ساز در این مناطق را دارند مواردی همچون تخفیف یا تقسیط در صدور پروانه ساخت را در نظر بگیرد تا بخشی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه برطرف شود.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه جلسات بارآفرینی شهری پایدار ظرفیت مناسبی برای هم‌افزایی ادارات است، خاطرنشان کرد: شهرداری کرمانشاه به‌عنوان متولی اصلی مدیریت شهری و براساس طرح جامع کرمانشاه یک برنامه کلی با مشخص شدن نقش هر کدام از دستگاه‌ها در اجرای این برنامه، برای توانمندسازی بافت فرسوده و ناکارآمد کرمانشاه ارائه کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.