۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی آذربایجان غربی پرداخت شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد به هنرمندان صنایع دستی در این استان پرداخت شد.

محمد عبدلی با اشاره به اینکه امسال در این بخش برای ۹۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است، افزود: این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ پرداخت شده و در این راستا زمینه اشتغال برای ۳۰۰ نفر فراهم شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال در راستای توسعه مشاغل خانگی در این استان ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات نیز اعطا و موجب اشتغال ۱۴۵ نفر شده است.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی بیش از ۲۸ هزار نفر در بخش صنایع دستی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: ۸۰۰ نفر در زمینه صنایع دستی مجوز فعالیت دارند که یکهزار و ۲۰۰ نفر آنان بیمه هستند.

عبدلی با اشاره به افزایش ۱۳۸ درصدی صادرات محصولات صنایع‌دستی استان در یکسال گذشته اضافه کرد: ارزش دلاری سالانه صادرات محصولات صنایع‌دستی استان بیش از ۱۱ میلیون دلار و ارزش صادرات امسال ۶ میلیون دلار بوده است.

معاون صنایع‌دستی آذربایجان غربی یادآور شد: امسال ۲ نمایشگاه صنایع‌دستی در استان برگزار شده و نیز ۲۰ نشان ملی مهر اصالت توسط هنرمندان استان دریافت شده است.

وی تاکید کرد: در یکسال گذشته ۸۱۶ نفر در دوره‌های آموزش عمومی شرکت کرده‌اند و تعداد شاغلان آموزش‌ دیده صنایع‌دستی استان ۸۱۶ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.