اجرای طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی با هدف ترویج سبک زندگی سالم بین دانش‌آموزان در مدارس استان کرمانشاه کلید خورد.

شیرزاد احسان‌خوان رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح سفیران سلامت با هدف ترویج سالم زیستن و سالم ماندن دانش آموزان، گفت : در این طرح ۲۰ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۱۵ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه سفیر سلامت خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال ۵۸ هزار دانش‌آموزان استان کرمانشاه سفیر سلامت شده‌اند، گفت: این دانش آموزان در موضوعات خودمراقبتی، آموزش‌ها را از مربیان خود دریافت کرده و آن را به گروه همسالان و خانواده‌ها منتقل کرده و به این ترتیب همه دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در جریان پیام‌های سلامتی قرار خواهند گرفت.

احسان‌خواه افزود: دانش‌آموزان علاقمند به فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به صورت داوطلب به عنوان "سفیر سلامت" انتخاب شده که وظیفه اصلی آنان انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش‌آموزان در مدارس است.

وی افزود: رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و... از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت دانش آموزی انتقال داده می‌شود.

همراه کردن سایر دانش‌آموزان مدرسه در انجام فعالیت‌های بهداشتی، ارائه مطالب آموزشی و علمی در مورد اصول بهداشت فردی، تغذیه سالم و... از دیگر وظایف سفیران سلامت در مدارس محسوب می‌شود که احسان خواه از آن‌ها یاد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.