سربازان کرمانی آموزش های امدادی می بینند

فرمانده مرکز آموزش ۰۵ نزاجای استان کرمان گفت: آموزه‌های امداد وکمک‌های اولیه، در اولویت فراگیری دوره‌های آموزشی و مهارتی کارکنان وظیفه است.

امیر سرتیپ دوم ستاد منصور رحمانی فرمانده مرکز تربیت و آموزش (۰۵) نزاجای استان کرمان از خدمات و همکاری جمعیت هلال احمر در برگزاری دوره‌های آموزشی مخاطرات و امدادو کمک‌های اولیه تشکر و قدردانی کرد.

او با اشاره به حضور بیش از یک هزار و ۷۰۰ سرباز در مرکز تربیت و آموزش (۰۵) بیان کرد: آموزه‌های امدادوکمک‌های اولیه، بهداشت و درمان در اولویت فراگیری دوره‌های آموزشی و مهارتی کارکنان وظیفه است.

او با اشاره به ادامه آموزه‌های امدادی و مخاطرات در این مرکز آموزشی تصریح کرد: ارتش همیشه در همه حوادث و عرصه‌های سخت در کنار مردم و آسیب دیدگان حضور دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در دیدار با فرمانده مرکز تربیت و آموزش (۰۵) نزاجا؛ با اشاره به امنیت و اقتدار ایران در مرز‌ها توسط ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: نیرو‌های جمعیت هلال احمر و ارتش همیشه در حوادث و مرز‌ها در حال خدمت رسانی به عموم و آسیب دیدگان هستند.

او با اشاره به حضور نیرو‌های ارتش در امدادرسانی حوادث افزود: تاکنون در سیل‌ها و حوادث اخیر نیرو‌های ارتش به صورت زمینی و هوایی با جمعیت هلال احمر تعامل و همکاری بسیار خوبی داشتند.

او گفت: اکنون حضور ارتش صرفا در مرز‌ها نیست، بلکه شاهد خدمات امدادی ارتش در حوادث و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی در مناطق محروم نیز هستیم.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: اگر امروز چنین اقتدار و امنیتی در کشور داریم مدیون هدایت و مدیریت مقام معظم رهبری و نیرو‌های امنیتی ارتش هستیم.

فلاح با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کنار آسیب دیدگان حضور می‌یابد، گفت: خدمات این نهاد مردمی داوطلبانه است و هرکسی در جمعیت هلال احمر وارد می‌شود هدف آموزش و توانمندی سازی آحاد جامعه و نجات جان انسان‌ها در حوادث است.

او با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر متولی آموزش‌های همگانی است، بیان کرد: امدادگران و نجاتگران با دانش و مهارت تخصصی و نوین در حوادث جهت امدادرسانی حضور پیدا می‌کنند.

فلاح گفت: خانواده‌ها اولین گروهی هستند که در یک حادثه حضور می‌یابند و اگر آموزش دیده باشند می‌توانند کمک رسان بسیار خوبی در لحظات اولیه حادثه باشند.

او با اشاره به اینکه امدادرسانی توسط فرد آموزش دیده با فرد عادی بسیار متفاوت است، تصریح کرد: آموزش‌ها را با جدیت دنبال کنید و تا هر زمان نیرو‌های ارتش و خانواده‌ها نیاز به آموزش داشته باشند، جمعیت هلال احمر همکاری و همراهی خواهد کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه روزانه شاهد تلفات جانی در حوادث مختلف از قبیل حوادث جاده ای، کوهستان، شهری، سیل و زلزله هستیم، گفت: با آموزش‌های همگانی می‌توان این تلفات را کاهش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار