همراه شدن خیران در حمایت از تولید دانش بنیان

مجیدی با اشاره به لزوم ورود خیران و واقفان برای حمایت از تولید دانش بنیان، گفت: فرهنگ کارآفرینی باید به فرهنگ غالب در جامعه تبدیل شود.

مجیدی در دیدار با کارکنان پارک علم و فناوری گفت: این مجموعه وظیفه دارد چرخه علم و فناوری را کامل کند تا به قدرت برسیم و پارک علم و فناوری واسطه ای بین دانشگاه، صنعت و جامعه است.

او با اشاره به فعالیت این مجموعه از سال ۱۳۹۰ در استان، گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب «مشکلات اقتصادی علاج‌پذیر است و حتماً باید علاج شود البته عجله و توقع رفع دفعی آنها واقع‌بینانه نیست اما امیدواریم بخشی از آنها در سال جدید که سال اول قرنِ ۱۵هجری شمسی است، برطرف شود».

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف از تعیین شعار سال جهت‌دهی به حرکت مسئولان دستگاه ها و آحاد مردم است، اظهار کرد: تمرکز بر مسئله تولید در سال‌های اخیر بخاطر این است که کلید حل مشکلات اقتصادی است ضمن اینکه رشد اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه، بهبود رفاه عمومی و همچنین افزایش اعتماد به نفس و عزت ملی در گرو رونق تولید ملی است.

مجیدی با تأکید بر تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در سال جاری، عنوان کرد: اما متاسفانه فرهنگ کارجویی بر فرهنگ کارآفرینی غالب است و باید از ظرفیت ائمه جمعه و افرادی که تریبون و رسانه دارند بیشتر به فرهنگ کارآفرینی پرداخته شود.

ضرورت تأمین مکان برای استقرار شرکت های دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره پتانسیل های علمی در استان، افزود: در بحث زیرساخت ها برای استقرار شرکت ها با مشکل مواجه هستیم و ساختمانی که از سال ۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما زیرساخت های آب، گاز و … نیست.

او با تأکید بر ضرورت تأمین مکان برای استقرار شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان، گفت: اگر این شرکت ها در پارک مستقر نباشند نمی تواند از مزایا بهره مند شوند.

مجیدی در ادامه بیان کرد: تشویق خیران و واقفان برای حمایت از تولید دانش بنیان باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

فعالیت ۱۸۲ واحد فناور در سطح استان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به وجود ۱۸۲ واحد فناور در سطح استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۸۰ واحد فناور در بیرجند، ۱۶ واحد در طبس، ۳۵ واحد در قاین و ۲۷ واحد در فردوس فعالیت می کنند.

او ادامه داد: از واحدهای فناور در سطح استان ۴۵ مورد شرکت دانش بنیان هستند و از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۳۶ استغال از این شرکت ها ایجاد شده است.

مجیدی در پایان گفت: باید در هر شهرستان مرکز رشد ایجاد کنیم و پیگیری می کنیم که دانشگاه ها هم مرکز رشد مشترک با پارک علم و فناوری استان داشته باشند تا از خدمات قانونی بهره مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.