آغاز پالایش اسمی هشت هزار بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، قرارگاهی در کشور تشکیل و پالایش اسمی هشت هزار بازمانده از تحصیل در استان آغاز شده است.

یاسر خسروی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود آمار بازماندگان از تحصیل در گروه سنی بالای شش سال در چهارمحال و بختیاری بیش از هشت هزار نفر باشد که در پالایش اسمی این تعداد ارزیابی می‌شود که دانش‌آموزان به چه علت به مدرسه نرفتند، علت‌های مختلف آن از جمله فوت، مشکلات مالی و اقتصادی، مهاجرت، ثبت نام در کلاس‌های دینی و مهارت‌آموزی و... بررسی می‌شود.

وی افزود: پالایش اسمی این تعداد دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در دو رده سنی شش تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۷ سال انجام می‌شود تا پس از شناسایی برنامه‌ریزی برای جذب آن‌ها به کلاس‌های درس و بازگشت به چرخه تعلیم و تربیت فراهم شود.


بیشتر بخوانید


خسروی اضافه کرد: هم‌اکنون درصد باسوادی در گروه سنی بالای شش سال ۸۸.۱ درصد می‌باشد که این آمار در سطح کشوری ۹۰.۵ درصد و استان از سطح میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی گفت: درصد باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان نیز ۹۷ درصد است که این آمار با میانگین کشوری برابری دارد.

خسروی اظهار داشت: سوادآموزان در کلاس‌های سوادآموزی در کنار آموزش خواندن و نوشتن، روخوانی قرآن کریم، آموزش عملی نماز، طرح کتابخوانی در کنار خانواده، کلاس مهارت‌آموزی، فنی و حرفه‌ای و مشاوره و رایانه را نیز فرا می‌گیرند.

وی تصریح کرد: برای جذب آموزش‌دهندگانی که بعد از سال ۹۲ با نهضت سواد آموزی همکاری دارند، آموزش و پرورش در حال پیگیری و رایزنی است تا شرایط استخدامی این افراد نیز فراهم شود.

خسروی ادامه داد: این افراد به‌صورت شرکتی با نهضت سوادآموزی همکاری دارند و حق‌الزحمه آن‌ها براساس میزان قبولی در دوره به آن‌ها پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.