تهدید و ارعاب تحلیلگران رسانه های داخلی سناریوی جدید معاندین

جنگ ترکیبی اتاق‌ عملیات خارج نشینان به همراه عوامل داخلی در فاز جدید، ترور شخصیتی تحلیل گران و خبرنگاران رسانه‌ها را کلید زده است.

ترور شخصیت، تلاشی برای لکه دار کردن شهرت افراد در جامعه است، این عملیات شامل اشاعه موارد گمراه‌کننده و اغراق‌آمیز یا دست کاری در حقایق با هدف ارائه تصویری نادرست و خدوش از فرد مورد هدف است، نوعی افترا که می‌تواند علاوه بر فرد، خانواده و اطرافیان او را نیز شامل شود.

ترور شخصیت پیشینه‌ای تاریخی دارد و از آن به عنوان جایگزینی برای حذف فیزیکی افراد استفاده می‌شود، در این روش عملیات‌هایی با هدف منزوی کردن و بدنام ساختن یک فرد، گروه یا جریان نزد افکارعمومی با مطالبی گمراه کننده و دروغ‌پراکنی آغاز می‌شود.

عملیات ترور شخصیتی در طول تاریخ نمونه‌های متعددی را به خود دیده است که هم‌اکنون پیشرفته‌ترین آن در فضای سایبر و عملیات‌های ربات محور انجام می‌شود.

پس از درگذشت مرحومه مهسا امینی و آغاز یک جنگ ترکیبی تمام عیار بر علیه مردم ایران توسط کشور‌های غربی، اتاق‌های عملیاتی آنان مجددا وارد فاز عملیات ترور شخصیتی شدند.

این اتاق‌های عملیاتی ابتدا از طریق رسانه‌های وابسته به خود از جمله ایران‌اینترنشنال وضعیت مارپیچ سکوت را در کشور حاکم کرده و سپس شروع به ترور شخصیت، تهدید و ارعاب افرادی کردند که در فضای مجازی بر خلاف اهداف آنان حرکت می‌کردند.

سینا قربانی تحلیل‌گر و کارشناس‌ارشد مطالعات فرهنگ و رسانه و عضو شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم در مازندران یکی از کسانی است که در جریان حوادث اخیر مورد حمله افراد ضدانقلاب در خارج و داخل کشور قرار گرفته است.

قربانی که مکررا در تحلیل‌ها و مصاحبه‌های خود از اهداف تجزیه‌طلبانه دشمن و راهبرد جنگ شناختی آنان در حوادث اخیر کشور پرده برداشته است، می‌گوید: در چند هفته اخیر فعالان رسانه‌ای ضد ایرانی از ترکیه، آلمان، آمریکا و برخی عوامل داخلی او و خانواده اش را بار‌ها تهدید کرده اند.

او افزود: تحلیل‌هایی که تاکنون در خصوص اغتشاشات ارائه دادم عموما تاکتیک‌های رسانه‌های غربی در منحرف کردن افکار عمومی است که در سطوح دانشگاهی نیز تدریس می‌شود و بر اساس نشانه‌ها، راه، مسیر و روش عملیاتی دشمن است، اما به نظر می‌رسد این مطالب، منافع عوامل ضدانقلاب را در فضای حقیقی و مجازی به خطر انداخته باشد.

این تحلیلگر رسانه ادامه داد: اتاق‌های عملیات روانی غرب با ایجاد وضعیت مارپیچ سکوت و عملیات‌های ربات محور در فضای مجازی در مرحله اول از طریق رسانه‌ها اقلیت را اکثریت جلوه می‌دهند و با انکار زندگی عادی مردم کنشگران را به موضع سکوت و ترس وادار می‌کنند.

قربانی گفت: این افراد در مرحله دوم با عملیات‌های ربات‌محور بر علیه کنشگرانی که بر خلاف اهداف آنان فعالیت می‌کنند اقدام به ترور شخصیتی، تهدید، توهین و افترا می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر این تحلیلگر رسانه، تعداد دیگری از فعالان فضای مجازی و خبرنگاران رسانه‌های رسمی نیز که تحلیل‌ها و اظهاراتشان مخالف رسانه‌های بیگانه بود در چند روز گذشته مورد تهدید و ارعاب قرار گرفتند.

آن‌ها با ادبیات تهدید آمیز، نه تنها فعالان رسانه‌ای بلکه اعضای خانواده آن‌ها را نیز در تیررس تهدیدات خود قرار داده اند.

قربانی می‌گوید: هدف عملیاتی در ترور شخصیتی تحلیل‌گران، کنشگران، خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، به حاشیه راندن و خنثی کردن آنان است و دستگاه‌های ذی‌صلاح برای جلوگیری از ریزش سرمایه‌های انسانی در حوزه جنگ شناختی، می‌بایست تدبیری فوری و اساسی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار