سخنگوی وزارت امور خارجه:

انگلیس به جای اتهام زنی به ایران به مطالبات گسترده مردمش توجه کند

کنعانی گفت: به حاکمان لندن توصیه می‌کنیم توان خود را به جای اتهام زنی به ایران به مطالبات گسترده مردمشان معطوف کنند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات متوهمانه و مداخله جویانه وزیر خارجه انگلیس در مورد تحولات داخلی ایران، حقوق ایران در بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را بشدت محکوم کرد و مردود دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: این اظهارات بی پایه و اساس بخشی از کارزار سیاسی دشمنانه‌ای است که این کشور و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی تلاش می‌کنند علیه جمهوری اسلامی ایران به پیش ببرند.

 کنعانی افزود: انگلیس و برخی از کشور‌های اروپایی که می‌بایست بواسطه اقدامات ضد بشری شان علیه ملت ایران پاسخگو بوده و در مجامع بین المللی مسئول شناخته شوند، بی شک فاقد هر گونه صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا‌ها و اتهامات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: لندن بجای طرح اتهامات تکراری و بی اساس در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بهتر است از تفرقه افکنی میان کشور‌های منطقه و مشارکت در جنایت علیه بشریت بواسطه فروش‌های میلیاردی تسلیحات مرگبار به برخی مشتریان منطقه ای، دست برداشته و صلح و ثبات منطقه‌ای را به خود کشور‌های منطقه بسپارد.

کنعانی همچنین تاکید کرد: برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره کاملا شفاف و صلح آمیز بوده، فلذا انگلیس که بواسطه همراهی با آمریکا در زمره ناقضان برجام است، در جایگاهی قرار ندارد که با اتهام زنی‌های بی اساس، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را مورد تردید قرار دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بار دیگر ادعا‌های بی اساس لندن در مورد ارتباط پهپاد‌های ایرانی با جنگ در اوکراین را تکذیب کرد و افزود: این طرف‌های غربی هستند که با گسیل تسلیحات گسترده به میانه این بحران، مرتبا فضا را برای حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز منازعه، تنگ‌تر می‌کنند.
 
کنعانی در پایان تاکید کرد: ما به حاکمان لندن توصیه می‌کنیم توان خود را به جای اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران، صرف ایجاد ثبات در دولت خود، توجه به مطالبات گسترده مردم این کشور و رفع تبعیض و ستم علیه مهاجران و مسلمانان کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
حمایت دولت انگلیس جنایتکار از رژِیم کودک کش صهیونیستی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
دولت انگلیس جنایتکار از رژِیم کودک کش صهیونیستی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۵۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
انگلیس بابت ظلمی که به بیشتر کشورهای دنیا کرده تا ابد مدیون و بدهکار بشریت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
سوال اینجاست که چرا پس در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جلسه ویژه‌ای برای رسیدگی وضعیت حقوق بشر در در آمریکا، کشورهای اروپا، عربستان سعودی، امارات، بحرین، ترکیه و اسرائیل تشکیل نشده است و نمی شود چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر علیه تهران هیچ فایده ای ، نتیجه ای و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است.
آمریکا و متحدانش دیگر نمی توانند مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان باشند چون به خاطر که آمریکا و متحدانش بزرگترین نقض حقوق بشر هستند و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل نشان داد مدعیان دروغین حقوق بشر و مزدورانشان قابل اعتماد نیستند
آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که ناقض حقوق بشر هستند و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
قدر دیپلمات‌های کاردان و میهن دوست را بدانیم
روزنامه‌ها از قول دونالد ترامپ رئیس جمهوری قبلی آمریکا نوشته‌اند‌: «من از توافق هسته‌ای یکجانبه با ایران خارج شدم و سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردم، اما جو بایدن از همان اول کار، امنیت اسرائیل را فروخت و شروع کرد به التماس کردن برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران، آن هم با شرایط بدتر نسبت به قبل. این توافق قبلاً هم فاجعه بود»، که باید پرسید آیا بهتر از این می‌شود درباره سود ایران از آن توافق یاد کرد؟ اگر این توافق به نفع آمریکا، اسرائیل و حامیان منطقه‌ای‌اش بود، آیا رئیس جمهوری سابق آمریکا که تاجر هم هست از آن با این کلمات یاد می‌کرد؟ آیا او این حرف‌ها را می‌گفت تا مردم ایران را بفریبد؟ چرا ما قدر توانایی دیپلمات‌های کاردان و میهن‌دوست خود را نمی‌دانیم و از زحماتشان قدردانی نمی‌کنیم و چرا نمی‌کوشیم همان مسیر را ادامه دهیم که راه حفظ منافع ملی ماست و میان آمریکا و اروپا ۲ دستگی ایجاد و منابع مالی ما را تا حدی آزاد کرد و موجب رونق اقتصادی و کاهش تورم شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
متأسفانه برخی در ۲ ماه اخیر پیوسته می‌کوشند مخالفان سیاسی خود را مدافع اغتشاشگران و آشوبگران قملداد کنند و مدام بگویند که فلان روزنامه و یا جناح سیاسی با آشوبگران همسو است، ‌اما گویا نمی‌دانند که این کار ضمن اینکه تهمت و بی‌اخلاقی است، موجب دلگرمی آشوب‌طلبان هم می‌شود. امروز، روز تصفیه حساب‌های سیاسی نیست، روز جذب حداکثری مدافعان نظام و دلسوزان ایران است، سعدی می‌گوید:

تو با دوست، یک‌دل شو و یک سخُن

که خود بیخ دشمن برآید ز بُن

نپندارم این زشت نامی نکوست

به خشنودی دشمن، آزار دوست

هموطن فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
۱۴۰۱/۰۹/۰۴ - ۱۶:۲۶
سازمان های بین المللی خیانتکار باید در این مورد پاسخ و جواب و توضیح به دهند آمریکایی ها جنایتکار به کدام مجوز و قطعنامه به افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن تجاوز و حمله کردند.
سازمان های بین المللی خیانتکار باید در این مورد پاسخ و جواب و توضیح به دهند انگلیسی ها جنایتکار به کدام مجوز و قطعنامه به افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن تجاوز و حمله کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
۱۴۰۱/۰۹/۰۴ - ۱۶:۲۶
غربی‌ها جنایتکار سگ دست نشانده رئیس بی ادب شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2015 تاکنون با فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی در فاجعه یمن شریک هستند
که سعودی‌ها مسئول وضعیت موجود هستند، اما غربی‌ها با صادرات تسلیحات در این جنایت شریکند و تمامی مردم را قربانی می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
آمریکا و متحدانش به همراه القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2003 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در عراق و لیبی بیش از 999 هزار نفر را قتل عام کردند پس چرا جزو نقض حقوق بشر محسوب نمی شود شروم آور تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
کشورهای ناقض‌ حقوق ملت‌ها نمی‌توانند مدعی ‌حقوق بشر باشند
کشورهایی که خود ناقض حقوق دیگر ملت‌ها هستند، نمی‌توانند در مقام مدعی و یا قاضی وضعیت حقوق بشر در یک کشور بنشینند و باید پاسخگوی جنایات خود باشند.
کشورهایی که خود ناقض حقوق دیگر ملت‌ها هستند، نمی‌توانند در مقام مدعی و یا قاضی وضعیت حقوق بشر در یک کشور بنشینند، بلکه می‌بایست پاسخگوی جنایات خود در نقض فاحش حقوق بشر باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
دستگیری عوامل حمله به نیروهای گشت انتظامی زاهدان
عوامل حمله به گشت انتظامی زاهدان دستگیر شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
پارلمان اروپا روسیه را کشور حامی تروریست معرفی کرد/ و این درحالی است که اروپا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به سرکردگی آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
اروپا و مزدورانشان همچنان حامی اصلی تروریسم هستند.
و این در حالی است که روسیه از سال 2011 تاکنون به همراه ارتش سوریه با تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش مبارزه می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. و از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از تروریست ها در سوریه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا وغرب و عربستان سعودی و امارات و ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان از تروریست ها حمایت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل از نظر ما غیرقانونی است
آمریکا و متحدانش ناقض حقوق بشر هستند و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
اعتراض انگلیس به وضع حقوق بشر در عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
سازمان های بین المللی، آمریکا و متحدانش، گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی برای ما یکی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
انگلیس و برخی از کشور‌های اروپایی که از سال 1357 تاکنون و به سرکردگی آمریکا از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۶:۵۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
روباه پیر باید به خاطر جنایاتش در حق ملت ایران با ایجاد قحطی و احتکار و کمک به کودتا ۱۳۳۲ و حمایت از،صدام ملعون مجازات شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
دیگر هیچ کس در انگلیس نمی تواند بر تجاوزات، جتایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل را سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در لندن نمی تواند بر تجاوزات، جتایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل را سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
کشته و زخمی شدن 50 زن و کودک افغان در حمله پهپادهای آمریکایی به «شیندند»
در پی حمله پهپادی آمریکا به شهرستان «شیندند» استان «هرات»، 50 غیر نظامی، از جمله شماری زن و کودک، جان خود را از دست دادند.
اعتراف رسمی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به قتل‌عام 1300 غیر نظامی در سوریه و عراق
ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی بیانیه‌ای رسما اعتراف کرد که از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
هشت سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد و هیچ‌ صدایی از آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای غربی جنایتکار شماره یک بلند نمی‌شود. حال که ارتش یمن موفق شده با تعدادی پهپاد پالایشگاه عربستان را به آتش بکشد آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک به تقلا افتاده‌اند و سر و صدا و گریه و لابه راه‌ انداخته‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
غربی‌ها جنایتکار سگ دست نشانده رئیس بی ادب شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2015 تاکنون با فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی در فاجعه یمن شریک هستند
که سعودی‌ها مسئول وضعیت موجود هستند، اما غربی‌ها با صادرات تسلیحات در این جنایت شریکند و تمامی مردم را قربانی می‌کنند.
آخرین اخبار