صدور مجوز پرورش ٥٠٠ تن ماهی در قفس در آب‌های ساحلی خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: برای اولین‌بار مجوز پرورش ٥٠٠ تن ماهی در قفس در آب‌های ساحلی خوزستان صادر شده است و هم اکنون ظرفیت تولید در دریا ۶ هزار تن، در خوریات ماهشهر (خورغزاله) ۲ هزار تن و در سد مارون یک هزار و ۲۰۰ تن است.

فتح الله ابوعلی گفت: خوزستان با تولید بیش از ۱۴۱ هزار تن محصولات شیلاتی در جایگاه سوم کشوری قرار دارد، خوزستان در آبزی‌پروری رتبه دوم را در کشور دارد. تولیدات آبزی‌پروری استان در سال ۱۴۰۰، حدود ۸۵ هزار تن بوده است و بخش عمده این مقدار به تولید ماهیان گرمابی اختصاص دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تولیدات آبزی‌پروری استان در سال ۱۴۰۰، حدود ۸۵ هزار تن بوده است و بخش عمده این مقدار به تولید ماهیان گرمابی اختصاص دارد.

به گفته او سال گذشته میزان تولید میگوی پرورشی ۸۰۲ تن بوده و امسال با رشد ۶۳ درصدی به بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن رسیده است.

ابوعلی می گوید: برداشت میگو با کیفیت مطلوب و استاندارد‌های لازم در زه‌آب‌های کشاورزی و مزارع منفرد از ۱۱۰ تن در سال ۱۴۰۰ به ۳۷۹ تن در سال جاری رسیده است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت:  مزرعه ۵۰۰ تنی پرورش ماهیان دریایی در قفس در هندیجان اشتغالزایی کرده است و در هر واحد ۵۰۰ تنی پرورش ماهی در قفس در دریا حدود ۳۰ نفر اشتغال مستقیم و ۶۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

در مناطقی که امکان پرورش ماهی آب شور وجود دارد، ماهیان سی باس آسیایی، صبیتی و شانک و در دریاچه‌های پشت سد ماهیانی از جمله کپور، قزل آلا و ماهیان خاویاری قابل پرورش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.