افزایش درخواست برای راه اندازی بوم گردی در کوهسرخ

به علت حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در کوهسرخ،برای راه اندازی هشت اقامتگاه بومگردی و پنج خانه مسافر، درخواست مجوز شده است.

 رضا ربیعی نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کوهسرخ گفت: این افزایش درخواست برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی و خانه مسافر در کوهسرخ شهرستان با طبیعت منحصربه‌فرد خود به نام "بهشت گمشده"، در سال پذیرای گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است.

او  افزود: بزرگ‌ترین بادامستان کشور و مهم‌ترین رویشگاه گیاه دارویی آنغوزه در سطح خراسان رضوی و کشور، در کوهسرخ قرار دارد و حیوانات کمیابی همچون قوچ و میش اوریال در این نقطه استان زیست می‌کنند.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کوهسرخ  ادامه داد: از سال ۹۶ در حال حاضر، با فعال شدن شش اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان، شاهد حضور گردشگران خارجی با آدرس مستقیم به این منطقه بودیم و در حال حاضر از پنج روستا و ریوش، هشت درخواست برای راه اندازی اقامتگاه بومگردی و پنج درخواست برای خانه مسافر داشته ایم.

ربیعی با تأکید بر وجود برخی زیرساخت‌ها برای حضور بهتر گردشگران در کوهسرخ، از بافت‌های تاریخی، وجود آبشار زیبای کریز، آبگرم کریز و آبگرم گرمک، رودخانه دائمی نابای و دیگر جاذبه‌های این شهرستان به عنوان یک ثروت ارزشمند نام برد و بیان کرد: روستا‌های نامق، طرق و ایور ازجمله روستا‌های پلکانی و تاریخی منحصر به فرد ایران هستند که در کوهسرخ قرار دارند.

او تصریح کرد: ۸۰ درصد روستا‌های کوهسرخ هنوز بافت تاریخی خود را حفظ کرده‌اند، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست در اجرای طرح‌های هادی به حفظ بافت‌های تاریخی روستا‌ها توجه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار