پویش بیمارستان عروسکی در مشهد

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: پویش بیمارستان عروسکی در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور در مشهد اجرا شد.

سیدعلی جعفری رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر، در مراسم آغاز به کار پویش بیمارستان عروسکی گفت: این پویش سه روزه در قالب طرح پژوهشی به همت دانشجویان دانشکده پزشکی و با هدف کاهش ترس کودکان از محیط مراکز درمانی در حال برگزاری است.

او افزود: در این پویش ۶ ایستگاه تغذیه سالم، بهداشت فردی، آشنایی با بانداژ و چسب زخم، جراحی، رادیولوژی و ویزیت دایر شده است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ادامه داد: استقبال عموم مردم به‌ویژه کودکان تحت پوشش مراکز گلستان علی، بوستان شکوه و مهر غنچه‌های زندگی از پویش بیمارستان عروسکی بسیار خوب و در تقویت روحیه کودکان بسیار موثر بوده است.

هدف از برپایی پویش بیمارستان عروسکی

دلارام موثقی مسئول پروژه پویش بیمارستان عروسکی گفت: هدف از برپایی پویش بیمارستان عروسکی کاهش ترس کودکان از بیمارستان (سندروم روپوش سفید) و برقراری ارتباط دوستانه با کادر درمان است.

او افزود: این موارد ناشی از ناآشنایی کودکان با محیط بیمارستان است که در این پویش فرهنگ‌سازی لازم برای آن‌ها انجام می‌شود.

مسئول پروژه پویش بیمارستان عروسکی ادامه داد: در نظر است که در شهرستان‌ها هم مشابه این برنامه‌ها اجرا شود که در این خصوص به همکاری مسئولان شهرستان‌های متقاضی برگزاری این برنامه نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.