تعداد شهرهای با وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی به ۶ شهر کاهش یافت

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا گفت: هیچ یک از شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار ندارند.

محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون تعداد شهر‌های با وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی از هفت به ۶ شهر کاهش یافته است.

او افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بجستان، جغتای، خلیل‌آباد، رشتخوار، کوهسرخ و گناباد در وضعیت زرد کرونایی هستند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۲۷ شهرستان خراسان رضوی شامل شهرستان‌های مشهد، باخرز، بردسکن، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، جوین، چناران، گلبهار، خواف، خوشاب، داورزن، درگز، زاوه، سبزوار، ششتمد، سرخس، صالح آباد، فریمان، فیروزه، قوچان، کاشمر، کلات، مه ولات، نیشابور و زبرخان در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

بستری ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پهلوان کاشی، روند ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی را همچنان رو به کاهش دانست و بیان کرد: در شبانه روز گذشته، هیچ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری نشده است و هم اکنون شمار کل بستری شدگان مبتلا به کرونا ۲۰ بیمار است.

او تصریح کرد: هم اکنون هشت بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در شبانه روز گذشته هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

پهلوان کاشی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۶۵۱ تست آزمایشگاهی در این مجموعه انجام شده است و ۵۲۹ هزار و ۹۶۱ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

او افزود: تداوم همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون نقش موثری در کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۵۹ هزار و ۷۷۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۶۳۷ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۴۶۸ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۵ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۵۹ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۷۲ هزار و ۲۳۲ دُز رسیده است.

هم اکنون سه شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۹۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۱ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.