مرمت بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار

معاون میراث‌فرهنگی کرمان گفت: عملیات مرمتی بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار با مشارکت مس سرچشمه آغاز شده است.

مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه بافت تاریخی روستای بیاض بنا‌هایی از دوره صفویه تا قاجاریه را در خود جای داده است، گفت: این بافت تاریخی، تمامی عناصر یک بافت تاریخی منسجم، شامل: خانه‌های خشت و گلی، قلعه، مسجد، آب انبار، حمام، حسینیه و... را دارا است و از شبکه معابر زیبایی نیز بهره می‌برد.

او با اشاره به آغاز عملیات مرمتی بافت تاریخی روستای بیاض افزود: طی این فاز از عملیات مرمتی، مسجد و بخش‌هایی از قلعه تاریخی موجود در بافت تاریخی بیاض مورد مرمت قرار می‌گیرد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: برای مرمت بافت تاریخی بیاض از استادکاران بومی بهره برده می‌شود و استادکاران در کنار عملیات مرمتی به هنرجویان رشته مرمت، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

او  تاکید کرد: از مردم روستای بیاض درخواست می‌شود برای احیای هویت بافت تاریخی این روستا با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان همکاری کنند و چنانچه ملکی در این بافت تاریخی دارند در صدد مرمت و تغییر کاربری آن برآیند.

شفیعی با بیان اینکه علاقه مندان به مشارکت در این کار، می‌توانند از تسهیلات این اداره‌کل نیز استفاده کنند، افزود: بافت تاریخی بیاض در یک کیلومتری روستای بیاض شهرستان انار واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسکن
۱۳:۴۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
سلام وقت شما بخیر شما که همه چیز را پیگیری می کنید چرا مسکن ملی در کرمان را پیگیری نمی کنید مسکن ملی در غالب شهرستانهای کرمان انجام شده است اما در شهر کرمان هیچ اقدامی برای آن انجام نشده است و افردای که ثبت نام کرده اند کماکان منتظر هستند لطفا تا حصول نتیجه پیگیری نمایید. امید داشتیم که با این طرح خانه دار شویم اما متاسفانه در کرمان هیچ اقدامی برای آن نشده است. اید داشتیم با این طرح خانه دار شویم.ممنون از شما
آخرین اخبار