شرکت های ترکیه برای سرمایه گذاری در افغانستان اعلام آمادگی کردند

برخی از صنعت‌کاران ترکیه و جامعه آزاد تجاری آن کشور با سرپرست وزارت انرژی و آب طالبان دیدار کرده و برای سرمایه‌گذاری در افغانستان ابرار علاقه نموده‌اند.

وزارت انرژی و آب طالبان  با نشر اعلامیه ای گفت ملاعبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب با تعدادی از اعضای صنعت‌کاران و جامعه آزاد تجاری ترکیه در کابل دیدار کرده و در مورد سرمایه گذاری پروژه‌های تولید انرژی از منابع مختلف بحث و تبادل نظر کرده است.

 در این اعلامیه آمده است سرپرست وزارت آب و انرژی با اشاره به روابط خوب دینی و فرهنگی افغانستان و ترکیه از علاقه سرمایه گذاری جامعه صنعت‌کاران آن کشور در افغانستان استقبال کرده است.

سرپرست وزارت آب و انرژی به سرمایه گذاران ترکیه اطمینان داد طالبان  روند سرمایه گذاری را تسهیل کرده و زمینه را برای سرمایه گذاری در افغانستان مساعد می‌سازد.

صنعت‌کاران و جامعه آزاد تجاری ترکیه در مورد فعالیت‌های خویش معلومات داده و درباره پروژه‌های تولید انرژی از ذغال سنگ، باد و منابع خورشیدی به اشتراک گذاشته‌اند و برای سرمایه گذاری ابراز علاقه کردند. 

طرفین در این دیدار بر ایجاد هماهنگی بیشتر تاکید نموده و توافق کردند که مسئولان فنی وزارت‌خانه‌ها نشست‌های دامدار داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار