رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی ایران بار دیگر نقش دین را به جامعه یادآوری کرد

حجت الاسلام ایمانی پور گفت:در دوره‌ای که نقشی برای ادیان در جامعه قابل تصور نبود، انقلاب اسلامی ایران نقش دین را بار دیگر به جامعه یادآوری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آیین افتتاحیه دهمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ­‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی کلیسا‌ها در سوئیس، سخنرانی خود را با موضوع «آینده جهان و نقش ادیان» ارائه داد و  بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران بار دیگر نقش دین را به جامعه یادآوری کرد و  دین قدرت پاسخگویی به نیاز‌های بشر امروز را دارد.

 او با اشاره به آسیب‌های مراکز دینی و نقش رهبران دینی در عصر امروز گفت: در جهان امروز نمی‌توان در خود و برای خود زیست و همکاری و تعامل رهبران ادیان یک ضرورت است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ادیان، دین هراسی را امری به قدمت عمر ادیان دانست که خود را در ادوار مختلف و به اشکال مختلف نشان داده است.

 او، اوج گیری اسلام هراسی را از زمان ظهور انقلاب اسلامی امری قابل پیش بینی خواند و ادامه داد: در دوره‌ای که نقشی برای ادیان در جامعه قابل تصور نبود، انقلاب اسلامی ایران نقش دین را بار دیگر به جامعه یادآوری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، گفت وگو‌های عمل گرایانه را لازمه گفت وگو‌های عمیق و ریشه دار دانست و افزود: گفت وگو و دعوت، بدون تعهد به اقدامات عمل گرایانه موفق نخواهند بود.

 او نقش دبیر کل شورای جهانی کلیسا‌ها را در محکومیت تحریم‌ها و محکومیت توهین به پیامبر اسلام (ص) ستود و همکاری‌های شورای جهانی کلیسا‌ها را تا به امروز سازنده دانست.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تشریح وقایع اخیر ایران پرداخت و به نقش مخرب رسانه‌های معاند اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هدف تروریسم رسانه‌ای است و مداخله گران و رهبران سیاسی که به حمایت مادی از آشوب گران می‌پردازند؛ نقشی غیرسازنده دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار