امام جمعه ارومیه:

دانشجویان گفتمان‌سازی انقلاب را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و ‌امام جمعه ارومیه گفت: دانشجویان باید گفتمان‌سازی انقلاب را در صدر برنامه های خود قرار دهند و برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی به مناسبت روز دانشجو در نشست صمیمی با دانشجویان با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از این قشر افزود: معظم له از دانشجویان باید در زندگی فردی و اجتماعی این قشر جاری و ساری شود.

وی اظهار کرد: خودسازی فردی و اجتماعی و تقویت مبانی معرفتی از جمله مطالبات رهبر انقلاب از دانشجویان بوده و ‌باید به این مطالبات عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر رعایت مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص انتقاد به دور از پرخاشگری ادامه داد: دانشجو باید ضمن بیان انتقاد از پرخاشگری و توهین بشدت پرهیز کند.

امام‌ جمعه‌ ارومیه اضافه کرد: نقد و انتقاد از مسوولان خوب است ولی باید منصفانه باشد و نباید به گونه‌ای مطرح شود که مسوولان از ترس انتقاد، نتوانند کاری انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به موضوع اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: آمریکا به خاطر اینکه ایران توانسته ابر قدرتی‌اش را به چالش بکشد، برای انتقام در داخل ایران آشوب و اغتشاشات ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مخالفان نظام مقدس اسلامی در بین خود هم اختلاف دارند به طوریکه حتی نتوانسته‌اند علیه این نظام پرچم واحدی بدست بگیرند.

وی با بیان اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یادآور شد: دانشجویان باید به مساله حجاب و حیای اسلامی مخصوصا در دانشگاه توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص عدم حضور استاندار، نمایندگان مجلس و سایر مسوولان در دانشگاه‌ها افزود: در خصوص حضور مسوولان در دانشگاه می‌توانم واسطه‌ای برای حضور مسوولان و نمایندگان مجلس در دانشگاه باشم.

وی در پاسخ مطالبه یکی از دانشجویان در خصوص اختصاص تریبون نماز جمعه به دانشجویان تاکید کرد: تریبون نماز جمعه برای کل استان و درخواست کننده زیاد است لذا نمی‌شود کل جمعه‌ها را فقط دانشجویان سخنرانی کنند اما دانشجویان بارها از این تریبون استفاده کرده و مانعی در این میان وجود ندارد.

امام جمعه ارومیه در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص پرونده شهرداری سابق گفت: باید با هر کسی که در این پرونده تخلفی دارد برخورد شود و افرادی که تخلفی ندارند نیز براساس بررسی قاضی تبرئه شوند.

امام جمعه ‌ارومیه اظهار کرد: طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده مدیران سابق شهرداری ارومیه سبب ایجاد مشکلاتی در مدیریت شهری شده که با به نتیجه رسیدن این پرونده مسوولان شهر می‌توانند زودتر به حل مشکلات شهر اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خصوص وجود فساد گفت: ما مخالف فساد هستیم ولی باید با فساد و مفسد عادلانه برخورد شود و نباید تر و خشک با هم بسوزد.

امام جمعه ارومیه در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان در خصوص عدم اجرایی شدن طرح‌های دانشجویی یادآور شد: طرح‌های دانشجویی اگر معقول باشد حاضر به وساطت برای اجرای آنها با مسوولان هستم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از فرصت جوانی افزود: دوران جوانی بهترین ایام زندگی و همراه با شور، نشاط و انرژی است لذا این فرصت را مغتنم ‌بدانید و از آن برای کسب معنویت استفاده کنید.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) در خصوص نعمت عمر اظهار کرد: عمر نعمت بزرگی است که اگر از آن به درستی استفاده نشود در قیامت تبدیل به حجت علیه انسان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.