۱۵ استان کشور امسال میزبان ۱۶ جشنواره ملی رضوی است

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) گفت: امسال برگزاری ۱۶ جشنواره ملی رضوی در ۱۵ استان کشور برنامه‌ریزی شد که نیازمند هماهنگی بخش‌های مرتبط است.

سعیدی زاده گفت: امسال ۱۶ جشنواره در ۱۵ استان کشور و چهار همایش علمی پژوهشی تدارک دیده شده است و در بیستمین دوره از ۲۰ رویداد رونمایی می شود.

وی تاکید کرد: اهداف جشنواره های امام رضا(ع) تحکیم نظام ولایت با اندیشه و سیره رضوی، تجلیل از تولیدکنندگان آثار فاخر و توسعه و رشد آثار فرهنگی و نشر در فضای مجازی کشور است.

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) با بیان اینکه ۱۶ جشنواره امسال داریم که چهار مورد بین المللی و ۱۲ مورد ملی است که ۲ مورد از آن بخش بین المللی دارد، گفت: جشنوراه های بین المللی امسال جشنواره شعر فارسی رضوی، شعر عربی رضوی و شعر ترکی رضوی است که به میزبانی استانهای کرمان، خوزستان ، و آذربایجان غربی برگزار می شوند.

وی بیان کرد: جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان در استان همدان، جشنواره ملی داستان رضوی در استان سمنان، جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در استان بوشهر، جشنواره ملی تئاتر رضوی در استان آذربایجان شرقی، جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی در استان هرمزگان، جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جنوب استان کرمان، جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در استان تهران، جشنواره ملی هنرهای گرافیکی رضوی در استان قم، جشنواره بین الملی عکس رضوی در استان خراسان رضوی، جشنوار ملی آواها و نواهای رضوی در استان فارس، جشنواره ملی سرود رضوی در استان گلستان، جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در خراسان رضوی و جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه، مطبوعات، خبرگزاری و پایگاه های خبری در استان گیلان،پیش‌بینی شده است.

وی تفاوت جشنواره های امسال را با سالهای گذشته ارتقای جشنواره از سطح استانی به کشوری دانست و ادامه داد: شورای سیاستگذاری جشنواره ملی تشکیل شده و از ابتدا تا انتها فعالیت راهبردی خود را خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.