انطباق حداکثری سیاست های ارزی و تجاری رقم خواهد خورد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تفاهم نامه امضا شده یک تطبیق ارزی بین وزارت صمت و بانک مرکزی تبیین و سند راه خواهد بود.

با هدف انطباق حداکثری سیاست‌های ارزی و تجاری تفاهم نامه‌ای بین بانک مرکزی و وزارت صمت منعقد شد.

وزیر صمت آقای فاطمی امین گفت: مجموعه درآمد ارزی ما بیش از نیاز است پس یک تراز مثبت را داریم درآمد ارزی با مصارف متناسب نیست که در این مقطع لازم است مدیریت بهتری انجام شود

اگر بتوانیم منابع ارزی و درآمدی ارزی متعارف کنیم این اقدام کاملا با نیاز‌ها پوشش داده خواهد شد این نکته مهمی است که یک همکاری مشترک را می‌طلبد.

صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: در دولت سیزدهم هماهنگی خوبی بین بانک مرکزی و وزارت صمت وجود دارد، امروز تصمیم بر این شد این هماهنگی‌ها منسجم‌تر شود. این تفاهم یک تطبیق ارزی بین وزارت صمت و بانک مرکزی تببین و سند راه خواهد بود

او می‌گوید: اکنون با احتساب گاز و فرآورده‌ها مازاد تراز تجاری داریم بر اساس این نقشه راه یک کمیته مشترک تشکیل و در حداقل زمان ممکن این نقشه راه ارزی را تدوین و مبنای حرکت خواهد شد.

صالح آبادی گفت: می‌خواهد رفع ممنوعیت واردات یک کالا صورت گیرد، دیگر به آن کمیته مشترک خواهد رفت نگاه ما تشویق صادرات است. یکی دیگر از موارد حوزه حواله ارزی کشاورزی، صنایع دستی و دانش بینان‌ها است که حواله ارزی دارند می‌تواند این حواله را در بازار متشکل ارزی عرضه یا می‌تواند این حواله را به بانک مرکزی تحویل دهند و اسکناس دریافت کنند.

او می‌گوید: چیزی که مهم است این نقشه راه تهیه شود تا فعالان اقتصادی بتوانند آینده را پیش بینی کنند، ما باید آینده اقتصادی کشور را پیش بینی پذیر کنیم که بخش واردات و صادرات در این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار