وجود ۳۶۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل در ملایر

مدیر آموزش و پروش ملایر گفت: ۳۶۱ دانش آموز مستعد تحصیل در شهرستان وجود دارد که در مدارس حضور ندارند و جزو بازماندگان از تحصیل محسوب می‌شوند.

مهدی عابدینی نیا افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش در راس همه امور فرهنگی است و همه مسئولان شهر از دستگاه‌های مختلف در جلسه شورای آموزش و پرورش هم فکری می‌کنند.

او توزیع تجهیزاتی به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در مدارس سراسر استان را بی سابقه دانست و افزود: تاکنون ۸ طرح در دست افتتاح داریم که همزمان با دهه فجر با حضور وزیر آموزش و پرورش بهره برداری می‌شوند.

مدیر آموزش و پروش ملایر از خرید تجهیزات اداری به مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: برای اجرای ایزوگام مدارس به متراژ ۹۰۰ متر، ۷۰۰ میلیون تومان و برای خرید ۴۳۳ عدد هواکش ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

عابدینی نیا گفت: همچنین برای مدرسه خیرساز شهید حاج قاسم سلیمانی و مدرسه خیرساز مهر پدری ۱۶۰عدد میز و صندلی خریداری شده و تجهیز ۵ کلاس خالی این مدارس نیز در حال پیگیری است.

حسین فارسی، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ملایر گفت: با توجه به وجود ۳۰۰ دانش آموز باز مانده از تحصیل در شهرستان، این تعداد برای شهرستان ملایر به عنوان یک شهر فرهنگی رقم بالایی است و ضروری است این دانش آموزان هر چه سریع‌تر شناسایی شوند.

او با بیان اینکه تاکنون تنها ۱۰ درصد از اعتبار در نظر گرفته شده برای تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان، تخصیص یافته است، گفت: با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان و تعداد مدارس و دانش آموزان این شهرستان، انتظار داریم در مورد تجهیز مدارس عدالت رعایت شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران و اولیای دانش آموزان در این زمینه گفت: وظیفه ذاتی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس بر کسی پوشیده نیست و در حال پیگیری است، اما استفاده از ظرفیت خیران در حوزه تجهیز و ساخت مدارس می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

فارسی با اشاره به ضرورت برگزاری جلساتی با موضوع برپایی میز نماد (نظام مراقبت اجتماعی) در مدارس گفت: در این زمینه از افراد مطلع و آگاه برای روشنگری و جهاد تبیین در مدارس استفاده شود چرا که استفاده از افرادی که علم شان به روز نیست یا اطلاعاتشان در برخی زمینه‌ها کمتر از دانش آموزان است، به حوزه تربیتی لطمه وارد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.