ساخت ۴۰ مدرسه دارالفنون در کشور

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساخت ۴۰ مدرسه دارالفنون در نقاط مختلف کشور خبر داد.

حمیدرضا خان محمدی با اشاره به رشد میزان مشارکت در امر مدرسه سازی با استقبال خیرین، گروه‌های جهادی، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف گفت: روند برنامه ریزی شده، نوید بخش توسعه و ارتقای هرچه بیشتر فضا‌های آموزشی در اقصی نقاط کشور است.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، افزایش مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی در توسعه و تجهیز فضا‌های آموزشی را گواه روشنی بر اهمیت و اولویت مساله آموزش و پرورش به عنوان سنگ‌بنای توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: «مدرسه‌سازی»، عالی‌ترین جلوه مشارکت مردمی است و «مدرسه‌سازان»، متعالی‌ترین جلوه‌گران در تحقق بهینه این مشارکت نیکوکارانه هستند.

خان محمدی افزود: در این میان بانک‌ها در مقایسه با سایر بنگاه‌های اقتصادی، نقش کلیدی در نهادینه‌سازی مسئولیت اجتماعی در جوامع دارند. با توجه به این که مسئولیت اجتماعی بانک‌ها اثرات بلندمدت در توسعه پایدار اجتماعی آن‌ها دارد، مدرسه‌سازی یکی از حوزه‌های مورد علاقه بانک‌ها برای ایفای این مسئولیت محسوب شده و مدیران و تصمیم‌سازان این نهاد‌های مهم اقتصادی در این مسیر قرار می‌گیرند.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان گفت: بانک پاسارگاد که سابقه مشارکت در ساخت، تکمیل و تجهیز مدارس به ویژه در مناطق محروم را دارد، با برنامه ریزی ساخت ۴۰ مدرسه دارالفنون در کشور نقش و مسئولیت خود را در توسعه زیرساخت‌های آموزشی پر رنگ‌تر می‌کند.

گفتنی است «دارالفنون» نام مؤسسه‌ای است که در سال ۱۲۳۰ شمسی به ابتکار میرزا تقی‌خان امیرکبیر برای آموزش علوم و فنون جدید در تهران تأسیس شد و آن را نخستین دانشگاه تاریخ مدرن ایران می‌دانند. بانک پاسارگاد به‌منظور احیای این نام ارزشمند، هم‌راستا با مسئولیت‌های اجتماعی خود، ۴۰ مدرسه در نقاط مختلف کشور به سبک مدارس دارالفنون در سه رشته با این نام بنا خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.