مرز رسمی پرویزخان از مرز‌های مهم و راهبردی کشور

مدیرکل گمرک پرویزخان با بیان اینکه مرز رسمی پرویزخان از مرز‌های مهم و راهبردی کشور در صادرات کالا و مراودات تجاری به کشور است، گفت : اکنون روزانه بیش از ۶۰۰ کامیون کالا از این مرز به عراق صادر می‌شود.

قاسم مطلبی مدیرکل گمرک پرویزخان با اشاره به اینکه گمرک و پایانه‌های مرزی بازوان اقتصادی کشور هستند و نقش بی بدیلی در توسعه، پیشرفت و رونق ملی ایفا می‌کنند، گفت : پرویزخان به عنوان یکی از مرز‌های مهم در این زمینه بسیار موفق عمل می‌کند.

وی گفت: نقش گمرک و پایانه‌های مرزی در مناسبات تجاری با کشور‌ها و توسعه تجارت خارجی بی بدیل است و این ۲ نهاد نقشی مهم و اثرگذار در صادرات کالا دارند.

مدیر کل گمرک پرویزخان گفت: قصرشیرین قطب اقتصادی کشور در روابط تجاری با کشور عراق است که از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه بیش از ۵۵۲میلون دلار کالا از این مرز به عراق صادر شده است.

مدیر پایانه مرزی پرویزخان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاپایان مهرماه ۱۳۳ هزار و ۹۳۴ مسافر از پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین تردد کردند، گفت: روزانه ۴۰۰ مسافر و گردشگری از مرز رسمی پرویزخان تردد می‌کنند که در این پایانه مرزی توقف زمان، معنا ندارد و کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با دستگاه‌های مختلف بدون تعطیلی در این مرز فعالیت می‌کنند.

امین حیدریان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۹۷ هزار و ۷۴۱ عدد کامیون کالای صادراتی و ترانزیتی و ۲ هزار و ۳۸۱ کامیون حامل کالا به صورت مستقیم در مرز رسمی پرویزخان تردد کردند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار