افزایش طرح جهش تولید در دیمزار‌های هشترود

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت:طرح جهش تولید در دیمزار‌های هشترود ۲۲ هزار هکتار افزایش یافت.

آقای احمدی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌ها برای سومین سال متوالی در شهرستان هشترود اجرا می‌شود، گفت: ۸۸ هزار هکتار از مزارع این شهرستان در سال زراعی امسال زیرپوشش این طرح قرار گرفت که در مقایسه با سال قبل ۲۲ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: این طرح با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) و با هدف جهش تولید در محصولات زراعی دیم مانند گندم، جو، حبوبات، علوفه و دانه‌های روغنی دیم و گیاهان دارویی اجرا می‌شود و طی سال گذشته در ۶۶ هزار هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شد.

وی ادامه داد: این طرح با استفاده از ارقام اصلاح شده و سازگار با شرایط منطقه، اجرای کشاورزی حفاظتی، تامین و مصرف به موقع نهاده‌های کشاورزی، افزایش سطح کشت محصولات تناوبی با غلات با کشت اراضی آیش، توجه به اجرای سامانه‌های زراعی، به‌کارگیری ادوات مناسب در دیمزار‌ها و کاهش فرسایش خاک، علاوه بر دستیابی به افزایش تولید در محصولات دیم به پایداری تولید و حفظ منابع پایه منجر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود اضافه کرد: این شهرستان از قطب‌های مهم دیم کاری استان است و در تولید محصولات دیم به ویژه گندم و حبوبات و همچنین اجرای طرح جهش تولید رتبه اول آذربایجان شرقی را داراست.

وی گفت: در طرح جهش تولید علاوه بر آموزش کشاورزان، در زمینه‌های بیمه محصولات کشاورزی، تسهیلات قرض‌الحسنه برای تامین ادوات کشاورزی دیم کاری و کود‌های محلول پاشی و بذرمال‌ها حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار