سهم ۴۰ درصدی آذربایجان غربی از صادرات سیب کشور

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: سهم امسال استان از مجموع ۱۳۰ هزار تُن صادرات سیب انجام شده در کشور بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده است.

اکبر کرامتی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: آمار رسمی و ثبت شده صادرات سیب استان از طریق گمرکات ۳۰ هزار تُن بوده، اما این میزان تا ۴۵ هزار تُن نیز تخمین زده می‌شود که البته توسط گمرکات سایر استان‌ها صادر شده است.

کرامتی با اشاره به روند کند صادرات سیب درختی استان افزود: ۴۵۰ هزار تُن سیب درختی در سردخانه‌های استان باقی مانده است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ هزار تن سیب صنعتی در استان خریداری شده است، اضافه کرد: مقررشده است تا بانک کشاورزی از طریق معرفی جهاد کشاورزی و از محل اعتبارات مشخص به مراکز جمع آوری سیب صنعتی، برای تأمین نقدینگی تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی درباره خرید سیب صنعتی در استان گفت: برنامه ریزی برای خرید سیب درختی صنعتی استان در سال آینده از امسال در دست اقدام است.

وی ادامه داد: هر دو هفته یکبار جلساتی با نمایندگان تجار و بازرگانان برای رصد بازار و همچنین نیاز سنجی بازار‌های هدف انجام می‌شود تا علاوه بر شناسایی و اخذ مشکلات ذائقه مشتریان نیز سنجیده شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته، امسال از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات بانکی برای خرید کامیون‌های یخچال دار به منظور رونق صادرات محصولات کشاورزی تخصیص می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.