اولویت عمل کاشت حلزون با کودکان زیر چهار سال است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در برنامه ملی کاشت حلزون، کودکان زیر چهار سال دارای مشکلات شنوایی در اولویت عمل کاشت حلزون قرار دارند.

شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۶۵عمل کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی در بیمارستان قائم (عج) مشهد انجام شده است.

او افزود: کاشت حلزون از جمله اعمال جراحی است که باید در سنین پایین انجام شود تا کودک بتواند از زندگی عادی بهره‌مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند لذا در راستای حمایت از بیمارانی که مشکل کم شنوایی شدید دارند عمل کاشت حلزون در حال انجام است.

این مقام مسئول با بیان این که هزینه هر کاشت حلزون بین هشت تا ۱۰ هزار دلار است ادامه داد: هم اینک عمل کاشت حلزون شامل هزینه دستگاه حلزون، عمل جراحی و توان بخشی‌های بعد از کاشت برای کودکان در بیمارستان قائم (عج) مشهد به صورت رایگان انجام می‌شود.

بدیعی بیان کرد: عمل کاشت حلزون از جمله برنامه‌های مهم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و با تغییر رویکردی که از اواخر مهرماه امسال در این زمینه صورت گرفته است هم اکنون به طور میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ عمل کاشت حلزون در بیمارستان قائم (عج) انجام می‌شود در حالی که قبل از آن هفته‌ای یک تا ۲ عمل کاشت حلزون انجام می‌شد.

او تصریح کرد: هم اکنون حدود ۱۲۰ کودک بیمار دارای مشکل شنوایی در لیست انتظار عمل کاشت حلزون هستند که امید است با تامین پروتز تا پایان بهمن ماه امسال برای تمام این کودکان اقدامات لازم درمانی انجام و لیست انتظار صفر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.