وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

کاهش ۷ برابری مصرف انرژی در بخش ریلی

بذر پاش گفت: با سرمایه‌گذاری در بخش ریلی علاوه بر توسعه اقتصادی، مصرف انرژی تا ۷ برابر کاهش می یابد.

آقای مهرداد بذرپاش گفت: زحمت کشان راه آهن در نزد مردم دارای احترام هستند و این یک سرمایه اجتماعی است.

به گفته‌ وزیر راه و شهرسازی، سهم صنعت ریلی در پیشرفت کشور ناچیز است، در حالیکه  صنعت ریلی در صدر پیشرانی اقتصادی قرار دارد، بنابراین نمی شود از پیشرفت گفت و صنعت حمل و نقل به خصوص ریلی را نادیده گرفت.

بذرپاش گفت: نام یک کشور را ببرید که پیشرفته است اما صنعت حمل و نقل عقب مانده دارد؟ چنین کشوری نداریم.

وزیر راه وشهرسازی گفت: با این قیمت سوخت  و با این وضع جاده‌ها چقدر میتوانیم روی جاده حساب کنیم؟ بنابراین یکی از جهت گیری ‌های اصلی این است که تا می‌توانیم به سمت حمل و نقل ریلی حرکت کنیم. این مهم هم با بخشنامه و دستور امکان پذیر نیست.

او گفت: کاهش سرمایه گذاری یکی از دلایل انباشت عقب ماندگی در حوزه ریل طی ۱۰ سال اخیر است. درحالیکه سیاست ما ارتقای انگیزه در بخش خصوصی برای شیفت برنامه‌ها به بخش ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کاهش قیمت تمام شده و رقابت پذیرکردن کالا و خدمت هم مهم است تا سرمایه گذار به سمت ریل بیاید.

بذرپاش گفت: اگر مکانیزم های تشویقی تقویت شود، با سیل سرمایه گذاری خصوصی در ریل مواجه می شویم که با این وجود همه مجبور هستند مسیر ایران را برای حمل بار انتخاب کنند، ما باید از این موقعیت خدادادی استفاده کنیم. سرمایه‌گذاری در بخش ریلی تا ۷ برابر کاهش مصرف انرژی را در پی خواهد داشت.

بذرپاش گفت: اولویت اصلی بنده در بخش حمل و‌نقل ریل است، هم قدرت سیاسی هم قدرت اقتصادی و هم ارتقای ثروت ملی از مسیر ریل و ترانزیت می‌گذرد.

او گفت: به مدیران بخش ریلی و هوایی گفته ام برای تاخیرات از مردم عذرخواهی کنند. مردم لایق خدمت بیش از این هستند و از این بیشتر کاستی‌ها را نمی پذیرند.

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار