حمایت سازمان اقتصادی شهرداری مشهد از شرکتهای دانش‌بنیان

رئیس سازمان اقتصادی شهرداری مشهد گفت: حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان، باید با بهره‌گیری از ابزارهای مناسب خود صورت گیرد.

محمود عیدی رئیس سازمان اقتصادی و سرمایه گزاری شهرداری مشهد روز سه شنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد و صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی گفت: در این دوره مدیریت شهری، براساس سیاست‌گذاری‌های شورای ششم، رویکرد و توجه ویژه‌ای به حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و سوق دادن شهرداری در این مسیر شد.

او افزود: به منظور حل مسایل و مشکلات شهری باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفت و به سمت شیوه‌های نوین تامین مالی رفت.

رئیس سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد ادامه داد: بخشی از این رویکرد در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، در بسترهایی، چون کارخانه نوآوری و صنایع خلایق دنبال می‌شود و حوزه اقتصادی شهرداری نیز به سهم خود در این مسیر گام برمی‌دارد.

عیدی بیان کرد: اقتصاد امروز با تکیه بر سرمایه‌های فیزیکی تعریف نمی‌شود و از سوی دیگر، موضوع دانش‌بنیان و نوآوری نیز فقط محدود به یک عرصه خاص نیست و تمام عرصه‌های زندگی بشری را دربر می‌گیرد.

او تصریح کرد:اگر می‌خواهیم در عرصه اقتصاد، حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از ابزار دانش‌بنیان و نوآورانه بهره بگیریم.

رئیس سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد تاکید کرد: مشهد شهر عالم آل محمد (ص) است لذا این شهر باید در عرصه علم و فناوری و دانش، سرآمد باشد و در همین راستا، فعالیت‌های زیاد و متعددی دنبال می‌شود که یکی از آنها، تعامل با صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی است، این تفاهمنامه براساس رویکرد حمایتی مدیریت شهری از حوزه‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است و اگر بتوانیم، در عرصه سرمایه‌گذاری به اندازه بضاعت خود نقش‌آفرینی خواهیم کرد.

مدیریت شهری نیازمند فعالیت‌های دانش‌بنیان

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو نایب رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: در حوزه مدیریت شهری نیازمند فعالیت‌های دانش‌بنیان و کار‌های نوآورانه هستیم و با تفاهمنامه امروز بین شهرداری و صندوق پژوهش و فناوری استان، امیدواریم دستاورد‌های خوبی را در این حوزه شاهد باشیم و اتفاقات سازنده‌ای به نفع شهر شکل گیرد.

او افزود: کارخانه نوآوری مشهد، جزء بهترین کارخانه‌های نوآوری کشور است و شرکت‌ها و افراد فعال در این مجموعه نشان دهنده ظرفیت این شهر هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی مشهد ادامه داد: شهرداری مشهد در حوزه درآمدی باید به سمت درآمد‌های جدید و نوین برود و صندوق پژوهش و فناوری استان می‌تواند کمک‌حال مدیریت شهری باشد چرا که ظرفیت بزرگی دارد.

حاجی‌بگلو بیان کرد: شهرداری منابع مختلفی در بانک‌ها دارد که با این منابع می‌‎توان سرمایه صندوق را ارتقا داد و رتبه یک کشوری را کسب کرد و در این راستا شهرداری می‌تواند سهام‌دار باشد و باید از منابع شرکت برای ارتقای سطح شرکت‌های دانش‌بنیان و کوچک بهره گرفت تا ظرفیت جدیدی برای شهر ایجاد شود.

اعطای ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات خرد به شرکت‌های دانش‌بنیان

حمیده رضوی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: این صندوق، یک شرکت غیردولتی است که در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده است، عملکرد صندوق پژوهش و فناوری در سطح استان تاثیرگذار بوده و تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات خرد در حوزه دانش‌بنیان اعطا کرده است.

او افزود: جامعه مخاطب صندوق، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و مخترعان هستند و با شرکت‌های مختلف مشارکت مدنی و حقوقی داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار