برخورداری دانش آموزان عشایر از سهمیه ویژه در کنکور سراسری

مسئول آموزش و پرورش عشایر خراسان رضوی گفت: دانش آموزان عشایر از سهمیه ویژه در کنکور سراسری برخوردار می‌شوند.

عبدالعلی کلیدری مسئول آموزش و پرورش عشایر خراسان رضوی در حاشیه بازدید از مدارس عشایری شهرستان بردسکن، در شهر انابد گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش در ۱۳۹۳ و براساس ماده ۱۱ این اساسنامه، سهمیه ویژه‌ای برای عشایر در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی پیش بینی شده است تا این دانش آموزان بتوانند از امتیاز یاد شده بهره‌مند شوند.

او  با اشاره به فعالیت ۲۴۰ آموزشگاه عشایری در ۲۳ شهرستان استان، افزود: در این مدارس دانش آموزان از پیش دبستانی تا دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

مسئول آموزش و پرورش عشایر خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان بردسکن هم حدود ۶۰۰ دانش آموز عشایری در ۳۰ مدرسه عشایری مشغول به تحصیل هستند.

کلیدری با اشاره به درخواست مدیر دبیرستان عشایری رضوی انابد مبنی بر لزوم ایجاد هنرستان عشایری و تنوع در رشته‌های فنی مثل معدن، کشاورزی، دامپروری با توجه به تغییرات ایجاد شده و فعال شدن معادن در بخش انابد، بیان کرد: چنانچه دانش آموزان مایل به تحصیل در رشته‌های فنی باشند، کد هنرستان شهید اشرفی انابد را نیز به هنرستان عشایری تغییر خواهیم داد و با راه اندازی رشته‌های مرتبط با معدن و ایجاد تنوع در رشته‌های تحصیلی کمک خواهیم کرد دانش آموزان عشایر تحصیلات خود را مرتبط با بازار کار منطقه ادامه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار