اولویت در ساخت بیمارستان جدید در تایباد

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ساخت بیمارستان جدید در تایباد در اولویت و دستور کار قرار دارد.

ابراهیم گلمکانی نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به تایباد گفت: اکنون بیمارستان فعلی این شهرستان در ارائه خدمات درمانی به مردم با مشکل مواجه است و ساخت بیمارستان جدید در اولویت و دستور کار قرار دارد.

او افزود: بیمارستان به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت بهداشتی جامعه باید در خور شان مردم باشد و مسئولان اجرایی شهرستان و نماینده مجلس باید برای اختصاص اعتبار ملی پروژه جدید بیمارستان تایباد پیگیری کنند.

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه در صدد است تا به این پروژه سرعت دهد و ساخت بیمارستان جدید در طی ۲ سال بهترین اقدام است.

گلمکانی بیان کرد: منابع اعتباری دولت هم محدود است؛ اما باید خدمت‌رسانی به مردم را انجام داد و ظرفیت خیرین سلامت برای تکمیل و تجهیز مراکز درمانی نیز استفاده کرد.

او تصریح کرد: با ساخت بیمارستان جدید تایباد، این منطقه می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت و توریست‌درمانی با توجه به نزدیکی به کشور افغانستان نقش ایفا کند و بخشی از رنج مردم مسلمان این کشور را التیام بخشد.

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به خدمات بهداشتی در مرز دوغارون تاکید کرد: در طرح جامع این پایانه مرزی، پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی دوغارون تایباد جانمایی شده است و با استاندارد‌های مدنظر وزارت بهداشت و مجهزتر از قبل راه اندازی می‌شود.

گلمکانی اظهار کرد: بخش میان ولایت تایباد به مرکزیت شهر مشهدریزه با جمعیت ۴۰ هزار نفری هنوز به مرحله‌ای از تکامل امکانات بهداشتی نرسیده و مرکز خدمات جامع سلامت این شهر هم نیاز‌های مردم را برطرف نمی‌کند.

او افزود: این منطقه از تایباد باید آزمایشگاه تشخیصی مجهز و تعداد کافی آمبولانس داشته باشد که برای رفع آن‌ها به کمک‌های خیرین احتیاج است.

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مشکلات مربوطه تایباد در این بازدید مشخص شد و به وزیر بهداشت منتقل می‌شود تا منشا تحول در امکانات درمانی و زیرساخت‌های بهداشتی این شهرستان مرزی باشد.

بازدید از بیمارستان خاتم الانبیا (ص)، زمین محل ساخت بیمارستان جدید، پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی دوغارون، مراکز خدمات جامع سلامت شهری مشهدریزه و مجتمع درمانی مجمع خیرین سلامت از برنامه‌های سفر نماینده وزیر بهداشت به تایباد بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.