هواشناسی همدان:

بارش برف استان همدان را فرا می گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با ورود سامانه ضعیف بارشی به همدان در برخی از ساعات بارش خفیف برف این استان را فرا می‌گیرد.

محمدحسن باقری شکیب گفت: با تقویت این سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان از جمعه شب بارش شدید برف موجب اختلال در تردد خودرو به ویژه در گردنه‌ها می‌شود.

او گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری و مه آلود همراه با بارش پراکنده و خفیف برف و افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با توجه به بارش باران، ریزش برف و وقوع رعد و برق، کوهنوردان در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

باقری شکیب گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب هفت درجه سانتیگراد بالای صفر و هفت درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است و دمای همدان در ۲۴ ساعت آینده در سردترین ساعات هفت درجه سانتیگراد زیر صفر پیش بینی می‌شود.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، نهاوند و اسدآباد با ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان و همدان، قهاوند و بهار با هفت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر‌های استان همدان بودند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.