اتصال ۸۱ درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کردستان به شبکه ملی اطلاعات

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: هم اکنون هزار و ۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

 آرام حیدری با بیان اینکه یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی تمام روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۴ روستای استان کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و در حال حاضر وضعیت اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان به ۸۱ درصد رسیده است.

 سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار کرد: از تعداد ۱۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان، ۱۰۷۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که این خود نشانگر پیشرفت قابل توجهی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان کردستان است.

او با اشاره به وضعیت توپوگرافی منطقه، افزود: با توجه به کوهستانی بودن راه‌های روستایی استان، اکثر سایت‌های احداث و راه اندازی شده فقط یک روستای این استان را تحت پوشش قرارمی دهد که با توجه به حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات احداث و ارتقاء ۲۵۳ روستای دیگر بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است که انتظار می‌رود اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل در اجرای این پروژه تسریع نموده و این امر محقق شود.

حیدری با بیان اینکه توسعه ارتباطات استان مستلزم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی می‌باشد، ادامه داد: در حوزه فیبر نوری شهری و روستایی اقدامات خوبی در حال اجرا است که در این راستا، ۵۴۴ کیلومتر فیبر نوری روستایی به پیمانکاران ابلاغ شده است و همچنین در حوزه ارتباطات شهری در قالب پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها دوازده هزارو ۵۳۰ پورت فیبرنوری نصب و آماده بهره برداری است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، خاطرنشان کرد: در حوزه تسهیلات حمایتی از کسب و کار‌های حوزه فاوا ۶۶ طرح با اعتبار ۲۷۶ میلیارد ریال در استان کردستان به تصویب رسیده که از این تعداد ۴۲ طرح در حوزه تسهیلات بند الف، ۳ طرح در حوزه مشاغل خانگی و ۲۱ طرح هم مربوطه به اشتغال پایدار روستایی می‌باشد که تاکنون در این حوزه مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال به متقاضیان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.