شاغل ماهر در سیرجان نیازمندیم

جلسه ساماندهی امور ازدواج جوانان با موضوع تشکیل کمیته سامان ازدواج با حضور جمعی از روئسای ادارات شهرستان برگزار شد.

سید رحیم رضوی؛ معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان گفت: بسیاری از جوانان شهرستان به دلیل هزینه‌های بالای ازدواج و مشکل مسکن و شغل، برنامه‌ای برای ازدواج ندارند.

او افزود: اجرایی شدن بخشنامه دولت در خصوص ساماندهی مشکلات جوانان در امر ازدواج، تکلیف مسئولان شهرستانی است باید از ظرفیت‌های شهرستان در جهت ساماندهی امور جوانان و ازدواج آسان استفاده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیرجان نیز گفت: البته پیگیری اصلی ما جهت تشکیل و راه‌اندازی ستاد ساماندهی امور جوانان بود؛ زیرا مشکلات ایشان به بحث ازدواج ختم نمی‌ شود.

ناصر گل‌محمدی افزود: در بحث رفع مشکلات جوانان و در مقوله ازدواج، نه تنها اداره ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد که حتی با مشارکت تمام دستگاه‌های دولتی نیز همچنان کار، سخت و دشوار خواهد بود.

او تصریح کرد: جوانان در مقابل کوهی از مشکلات قرار دارند و در این بحث، جز هم‌افزایی و مشارکت تمام قد دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، نیاز فراوانی به فرهنگ‌سازی گسترده، مستمر و عمیق داریم.

رئیس اداره راه و شهرسازی سیرجان در این نشست گفت: ما در شهر‌های سیرجان و نجف‌شهر با کمبود زمین مواجه هستیم، اما آمادگی داریم در صورت ایجاد تعامل، با ستاد ساماندهی امور ازدواج جوانان همکاری کنیم.

 آقاخانی؛ رئیس اداره کار سیرجان  نیز گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما توجه نکردن به بحث مهارت‌افزایی در میان جوانان شهرستان است. جوانان ما به ادامه تحصیل تمایل دارند، اما به توجه به صنعتی و معدنی بودن شهرستان سیرجان به راننده تراک بیش از فوق‌لیسانس نیاز داریم.

او بیان کرد: همچنین در شهرستان دچار کمبود نیرو‌های خدماتی و متخصصان مکانیک، برق، کار در ارتفاع هستیم.

ناصر شیبانی رئیس کمیته امداد هم از اعلام آمادگی جهت اختصاص جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالای اساسی زیر قیمت بازار، در صورت درخواست و معرفی توسط ادارات مرتبط و اختصاص وام اشتغالزایی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار