معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

مرزهای مشترک ایران و افغانستان در امنیت کامل قرار دارد

طباطبایی گفت: با وجود استقرار نیرو‌های مسلح هیچ مشکلی در امنیت مرز‌های مشترک ایران و افغانستان وجود ندارد.

سیدهادی طباطبایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در سفر به شهرستان تایباد و بازدید از نوار مرزی ایران و افغانستان، با بیان این مطلب گفت: بررسی مشکلات در حوزه مرز‌های مشترک خراسان رضوی با کشور‌های همسایه، در اولویت کاری قرار دارد که در این بازدید‌های میدانی، برخی از نیازمندی‌ها در این مناطق رصد و پایش می‌شود.

او به استقرار نیرو‌های مسلح در همه نقاط مرز‌های مشترک دو کشور هم اشاره کرد و افزود: در دورترین نقاط مرزی خراسان رضوی نیرو‌های مسلح با اقتدار و صلابت ایستاده اند و اجازه نمی‌دهند کوچکترین خدشه‌ای به این آب و خاک وارد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بیشتر نقاط مرزی مشترک خراسان رضوی با کشور‌های همسایه، توسط نیرو‌های مسلح با تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی مجهز کنترل می‌شود که این امکانات همواره به روزرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در مرز‌های خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در بیش از ۸۰ درصد مرز‌های استان زیرساخت‌های لازم فراهم شده و در آن مناطقی هم که اندکی مشکل هست، به دنبال تسریع آن هستیم.

طباطبایی به روابط دو کشور ایران و افغانستان هم اشاره و بیان کرد: بعد از استقرار گروه طالبان در افغانستان، مشکلات در دو سوی مرز‌های ایران و این کشور دوست و همسایه رقم خورد که البته با روابط دیپلماتیک این کاستی‌ها به حداقل رسیده است.

وی تصریح کرد: رفع مشکلات حوزه‌های مختلف افغانستان، بدون شک به افزایش توسعه روابط ایران و افغانستان منجر خواهد شد.

بازدید از پاسگاه‌های مرزی نیرو‌های مرزبانی و ارتش از دیگر برنامه‌های سفر سید هادی طباطبایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به تایباد و مرز دوغارون بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار