رئیس‌جمهور:

وزارت صمت نباید در قامت خودرو ساز ظاهر شود/ دلایل نوسان قیمت‌ها شفاف به مردم بیان شود

رئیسی گفت: جلوگیری از خام‌فروشی صرفاً مربوط به نفت، معادن و کشاورزی نیست و همه بخش‌ها باید برای آن چاره‌اندیشی کنند.

سیدابراهیم رئیسی در نهمین مقصد از جلسات نظارت ستادی در دستگاه‌های اجرایی کشور صبح امروز دوشنبه به وزارت صنعت، معدن و تجارت رفت و ضمن بازدید از مرکز رصد و پایش این وزارتخانه و اطلاع از آخرین اقدامات و برنامه‌های وزارت صمت برای مدیریت تولید، تامین وتوزیع کالا، راهکار‌های مهمی در جهت ارتقای کمی و کیفی فعالیت این وزارتخانه ارایه کرد.

وی در این جلسه ایجاد سامانه رصد و پایش برخط وزارت صمت را اقدامی ارزشمند در راستای جمع‌آوری، جمع‌بندی و تسهیل دسترسی اطلاعات دانست و افزود: بهره‌برداری از این اطلاعات و تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب بر عهده تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران و اتاق‌های اندیشه‌ورز در این وزارتخانه است.

وی با بیان این‌که «وظیفه مدیران این وزارتخانه نه تولید و تجارت و تصدی‌گری در معدن، بلکه کار ستادی و هدایت، حمایت و نظارت مجموعه‌های مختلف این وزارتخانه است»، افزود: مدیران وزارت صمت وظیفه دارند با بهره‌گیری از ظرفیت افراد اهل فکر و اندیشه وضع موجود را به خوبی رصد کنند و سپس با قدرت رهبری و مدیریت قوی وزارت صمت را به وضع مطلوب برسانند.

رئیس‌جمهور بر ضرورت تدوین سیاست‌های مشخص در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت تأکید و اظهار کرد: در این زمینه باید سیاست‌های این بخش‌ها پیش روی مجریان، ناظران و اتاق‌های اندیشه‌ورز و همچنین محافل علمی و دانشگاهی قرار گیرد.

وی توجه به زنجیره صنعت را از جمله عوامل موفقیت کشور در این بخش دانست و افزود: کشور‌هایی در بخش صنعت موفق بودند که در تکمیل این زنجیره از تولید تا عرضه و فروش و همچنین خدمات پس از فروش موفق عمل کردند.

وی ایجاد ارزش افزوده را از دیگر وظایف بسیار مهم وزارت صمت عنوان کرد و افزود: جلوگیری از خام‌فروشی صرفاً مربوط به نفت، معادن و کشاورزی نیست و همه بخش‌ها باید برای آن چاره‌اندیشی کنند.

رئیسی نگاه ویژه به ظرفیت‌های کشور برای ورود به بخش تولیدات پیچیده صنعتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: با مقایسه وضعیت کشور در این بخش با کشور‌های دیگر باید موانع و چالش‌های پیش‌روی تولیدات پیچیده صنعتی مرتفع شود و با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در کشور شرایط فعلی بهترین زمان ممکن برای ورود به این عرصه است.

وی با بیان این‌که «شاخصه‌ها بیانگر عملکرد بسیار مثبت و مطلوب در زمینه تولید در این دوره است»، تصریح کرد: علاوه بر کارگاه‌ها و کارخانجات بزرگ صنعتی، میزان تولید کارخانجات کوچک نیز به دقت رصد شود تا در صورت عدم رشد تولید دلایل آن بررسی و به سرعت مرتفع شود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه ویژه به ترانزیت و حمل و نقل، انرژی، صنایع دریایی و صنایع دارویی به عنوان مزیت‌های کم‌نظیر کشور، گفت: به عنوان مثال در صنایع دارویی در شرایطی که ۹۵ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود، می‌توان با اتکای به ظرفیت‌های کشور ایران را تبدیل به هاب منطقه در تولید و توزیع دارو کرد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات انجام شده در حوزه صادرات در دولت سیزدهم را ارزشمند و قابل تقدیر خواند و اظهار کرد: در این دوره با بسیاری از کشور‌های منطقه که از ظرفیت بازار‌های آن غفلت شده بود، ارتباط بسیار خوبی برقرار شده، اما بسیاری از بازار‌های منطقه به ما تعلق دارد که باید برای تصاحب آن به سرعت برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

وی پرهیز از خام‌فروشی و مونتاژکاری را مورد تأکید قرار داد و گفت: مدیران وزارت صمت در اتاق‌های اندیشه‌ورز این وزارتخانه خام‌فروشی و مونتاژکاری را با ابتکار و خلاقیت به تولید واقعی صنایع پیشرفته و پیشبرنده تبدیل کنند.

وی همچنین با تأکید بر «ضرورت بکارگیری نیرو‌های تحول‌گرا و باانگیزه در مجموعه وزارت صمت»، اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین وظایف و برنامه‌های وزارت صمت اقدامات تحول‌محور در بخش‌های مختلف این وزارتخانه است و این مهم ممکن نیست جز با نگاه تحول‌گرایانه و نیرو‌های باانگیزه و تحول‌خواه.

رئیسی در ادامه نگاه ویژه به بخش معادن و فعال‌سازی معدن‌های راکد را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا نباید مسایل و مشکلات بی مورد اداری، محیط‌زیستی، کشاورزی باعث توقف و رکود شود بلکه باید با نگاه مسأله‌محور موانع و مشکلات پیش‌روی فعال‌سازی و بهره‌برداری از معادن راکد را مرتفع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأسیس ۱۲ دفتر تجارت خارجی در کشور‌های منطقه را از دیگر اقدامات ارزشمند و مثبت وزارت صمت عنوان کرد و افزود: وظیفه این دفاتر شناساندن ظرفیت‌های عظیم موجود در جمهوری اسلامی به بخش‌های اقتصادی دولتی و خصوصی و همچنین تجار منطقه است.

وی تبیین و اطلاع‌رسانی درباره اقدامات و خدمات وزارت صمت و افکار عمومی را امری بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: در شرایطی که در اکثر رسانه‌ها به کمبود‌ها و کاستی‌ها پرداخته می‌شود بخش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صمت موظف است اقدامات و خدمات بسیار خوب این وزارتخانه را برای آحاد مردم تبیین کند و با پیوست رسانه‌ای برای برنامه‌های وزارت صمت صاحبان فکر و اندیشه و محافل علمی و دانشگاهی را به مشارکت بطلبد. خوشبختانه امروز بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاهی برای همکاری با این وزارتخانه آمادگی دارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت نقش سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نظارت بر تنظیم بازار و ایجاد رضایتمندی در مردم، خاطر نشان کرد: ضروری است هر دو بخش عنوان این سازمان توأمان مورد توجه قرار گیرد و گاهی به سمت مصرف‌کننده و گاهی به سمت تولیدکننده گرایش پیدا نکند و با ایجاد تعادل از اجحاف در حق تولیدکننده و مصرف‌کننده جلوگیری نمایند.

رئیسی در ادامه با تأکید بر ضرورت بیان شفاف دلایل گران شدن یک کالا به مردم، تصریح کرد: اینکه کالایی توسط واحد‌های صنفی به شکل ناگهانی گران می‌شود حتماً برای مردم گره ذهنی ایجاد خواهد کرد و ضروری است اگر اتحادیه‌های صنفی دلایل قانع‌کننده دارند، صریح و شفاف برای مردم بیان کنند و اگر دلیل قانع‌کننده نیست، با آن مقابله شود.

وی در بخش دیگری از این نشست از مسئولان این وزارتخانه خواستار ارایه توضیحات درباره دلایل گران شدن قیمت خودرو شد که در این بخش یکی از مسئولان وزارت صمت پاسخ داد ما از هجدهم آبان ۱۴۰۰ به استثنای برخی موارد در بورس قیمت پایه انواع خودرو‌های داخلی را حفظ کرده‌ایم و در دو ماهه اخیر نیز رکورد تولیدخودرو شکسته شده، اما افزایش قیمت خودرو مربوط به آن بخش از خودرو‌هایی است که وارد چرخه فروش و معامله نمی‌شوند.

وی با بیان این که «متأسفانه بخش خودرو به محلی برای فضاسازی علیه دولت تبدیل شده است»، تصریح کرد:وزارت صمت نباید در قامت خودرو ساز ظاهر شود بلکه علاوه بر مقابله جدی با انحصار و فراهم کردن شرایط رقابتی باید در جایگاه تنظیم‌گری داشته باشد و با حمایت، هدایت و نظارت، کمیت و کیفیت خودرو را از خودرو ساز مطالبه کند.

رییس‌جمهور با بیان این که «در طول سال‌های گذشته بی‌توجهی نسبت به بازار خودرو آسیب‌های جدی به این بخش مهم صنعتی وارد کرده است»، گفت: باید با برنامه‌ریزی و اقدام سریع و دقیق در مسیر سامان دادن به این بخش و پایان دادن به انحصارگری در آن حرکت کرد.

وی در پایان وزارت صمت را جزو مهم‌ترین وزارتخانه‌های مرتبط با اشتغال زندگی مردم و جلوه بیرونی پیشرفت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: با نگاه راهبردی فناورانه و دانش‌بنیان ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم را دنبال کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلامتعلی
۰۸:۴۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
متاسفانه افسار گرونی و تورم از دست رئیسی رها شده و فکر نکنم دیگه بتونن کاری بکنن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۵۹ ۰۶ دی ۱۴۰۱
روحانی کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
ابله نصف بدبختیامون تقصیر همون آقای کلید ساز بنفشه
Iran (Islamic Republic of)
ساده دل
۲۲:۵۱ ۰۶ دی ۱۴۰۱
جناب رئیسی گرانی بیش از حد اقلام و دلار، ید مردانه می‌طلبد نه زبان سخنور!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۶ دی ۱۴۰۱
چطور هست تولید لندکروز ۷۰۰میایون برای خارجی ها صرفه اقتصادی دارد اما پژو سیصد میلیون در ایران صرفه ندارد ؟وبه مردم نمیدهند که بازارسیاه درست کنند

به جای صرفه جویی و مدیریت در مصرف بنزین و گاز و برق اب ،،دنبال سود از خودروی تولید داخل هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۶ دی ۱۴۰۱
داش ابرام ،بغال سرکوچه هم می‌دونه ریشه گرانی ها کجاست زیاد زحمت نکشید بلد نیستید حل و فصل کنید تیم اقتصادی رو اگر غیرت ندارند که استعفا کنند یکجا عوض کنید و اگر خودتون هم نمی توانید خودتون استعفا دهید شاید فرجی شد شما نماینده مردم هستید نه نماینده جریانات موجودات فرازمینی ....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۶ دی ۱۴۰۱
وزیر صمت تو عکس داره به ریش ما میخنده
Iran (Islamic Republic of)
مجرد و بیکار
۱۵:۴۳ ۰۶ دی ۱۴۰۱
تو سوریه ۸ سال جنگ شد پول شون ۱ ریال هم از ارزش نیفتاد اونوقت تو کشور ما اینهمه منابع داریم پولمون روز به روز بی ارزش میشه و گرونی و بیکاری هم ساعتی داره پیشرفت میکنه سید رئیسی بهتره ترمز قطار رو بکشی تا آبروریزی نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۶ دی ۱۴۰۱
یعنی چه به مردم بگویید چرا اجناس گران شده آیا گفتن قیمت را پایین می‌آورد شما نباید بگذارید گران شود علت را دانستن دردی را دوا نمی‌کند آیا در این کشور فرد کارکن پیدا نمیشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۶ دی ۱۴۰۱
شما باید خودتان انجام دهید نه دستور دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۶ دی ۱۴۰۱
شما ها همیشه اول کار موقع انتخابات خوب حرف میزنید ولی بعدش مردم دیگه براتون مهم نیست من جوون صبح تا شب تو استرسم که خدا هر روز دلار داره میره بالا قیمت ها سربه فلک کشیده چیکار کنیم شرمنده خانواده شدیم دستمون تو کار نمیره اینو بدونیین این میزی که پشتش نشستید به کسی وفا نکرده و ماندگار نیست. بترسید از روزی که....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۶ دی ۱۴۰۱
سالی که نکوست از بهارش پیداست
سال اول ریاست جمهوری رییسی ۵ کلاسه اینهمه تورم داشتیم وای بحال سال هشتم
امیدوارم هم‌مردم هم شما از دست همدیگه راحت شین
واقعا خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۶ دی ۱۴۰۱
وقتی دولت کسری بودجه شو با گران کردن خودرو.سکه .دلار بدست می آورد جای امیدی نیست تواین مملکت وقتی اساتید ونخبه های دانشگاهی جایشان را درمسولیت درکشور به سردارهاو.....می دهند دیگر امیدی نیست .خدایا به داداین مردم مظلوم که هرکه هرجوردوسته داره باهاشون رفتارمیکنه برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۶ دی ۱۴۰۱
طبق تجربه این سالها انحصار در هر کالا و شغلی زمینه را برای ایجاد رانت و گرانفروشی در آن مورد فراهم می‌کند اعم از درمان یا وکالت یا خودرو یا مسکن یا سایر کالاها و خدمات عمومی دیگر. پس تجدید تجدید نظر در قوانین و متناسب سازی آن با نیاز روز جامعه و رقابتی کردن کالا و خدمات به رفع انحصار و مشکلات ناشی از آن می انجامد آیا از این تجربه ها درس خواهیم گرفت؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۶ دی ۱۴۰۱
یکساله این حرف ها را میزنی تاکیید می کنی کالایی گران نشه به مشکلات رسیدگی بشه نتیجه 180 درجه فرق می کنه
حرف های زیبا را روی دیوار های شهرها و داخل کتاب ها می نویسند و در جلسات و سخنرانی ها میگن ولی مرد میخواد عمل کنه که بین مسئولین ما وجود نداره
چون نمیخواهند و نمی تونند عمل کنند همه مشکلات را به تحریم ها یا دشمن یا دلال ها و.... نسبت میدن تا خودشون را معصوم و مبرا از اشتباه جلوه بدن ولی دیگه حناشون پیش مردم رنگی نداره هیچ کس حرف شون را باور نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۶ دی ۱۴۰۱
اکثرش در نقش سخنگویی مسایل خودرویی ظاهر میشود .وزارت صمت بخونید وزارت خودرو. مردم افتادن بازار دلار و کاسبی دیگر. اینا هم بازار خودرو فعال باشند حتما سوداوریش بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۶ دی ۱۴۰۱
سر در برف کردن و نهایت ماست مالی کردن . با این مدیرانی که خودشان نمی‌توانند با حقوق کارگری زندگی بچرخانند و تورم را ناشی از حقوق کارگر میدانند و دور ریس جمهور را گرفتند آره وعده مسکن تبدیل به زمین میشه . دلار پنج تومان میشه پنجاهتومن . تورم گردن دولت قبل . سود پول پولدار در بانک‌ها زیاد و سودشا گرفتن از وام مردم و تولید کننده بیچاره برا کنترل نرخ دلار میشود راهکار .واردات ماشین برا کنترل بازار خودرو بنفع پولداران . آره آقای ریسی فکری به حال شکم سیر اطرافیانت باش بجا توجیح گند زدنهاشان . نمایندگان مجلس با هفت میلیون زندگی بچرخانید ببینید زمین به آسمان و آسمان به زمین نمیاد فقط فکرتانبرا حل مشکلات باز میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۶ دی ۱۴۰۱
وقتی پیامهای به حق مردم در مورد گرانی بیش از حد خودرو توسط باشگاه خبرنگاران جوان پاک می شود دیگر نباید به عدالت در این کشور امیدوار بود.متاسفیم بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۶ دی ۱۴۰۱
کجا و چی و کی تحت نظارت و شفاف بوده که خودرو شفاف باشه
ما مردم فقیر که یک خانه ۴۰ متری شده یک آرزو و تمام درآمدمون صرف تورم های شما مسولین شده ؛هیچ و هیچ و هیچ امیدی به حرف های شما نداریم
عمر ما داره تموم میشه ولی مشکلات دولت که مردم رو بدبخت کرده تمومی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۶ دی ۱۴۰۱
یید دوباره گفتی باید دوباره جمله دستوری بکار بردی سید دلارشد۴۱سکه شد۲۱ میلیون
Germany
Mohi
۰۸:۳۵ ۰۶ دی ۱۴۰۱
رئیس جمهور محترم‌ به حالت دستوری می فرمایند فلان مشکل باید ... آن طور حل شود ، انگار نه انگار که ایشان مسئول رفع همه مشکلات کذایی هستند ، یک مدیر که به خود دستور نمی دهد ، اصولا کار مملکت داری دستوری نیست نیاز به یک شیوه اجرای خاص دارد یا همان برنامه دولت ،، نمی شود یک راه را بروی و به بن بست خوردی مجددآ بازگردی و یک راه دیگر را امتحان کنی ، دولت سیزدهم هر کجا کم میاود و برنامه ریزی دقیق ندارد ، یک زیر دست گیر می آورد و به آن دستور و فشار وارد می کند ، که باید فلان کار انجام شود، آن زیر دست از سر ناچاری و نابلدی بیچاره یا برکنار می شود و یا اگر قدرت داشت باشد پشت گوش می اندازد . اینطوری نمی شود در مقابل دشمن ایستاد . قیمت ارز را نگاه کنید یک شبه بازار سرمایه فرو می ریزد قیمت ها چندین برابر می شود و در مقابل ثروتمندان و رانتی ها ثروتمند تر و فقیران فقیر تر . اگر کشورمان دارای یک سیستم اداره نظام مند بود می بایست دولت استعفاء می داد و‌تقاضای انتخابات زود هنگام را صادر می کرد . آقای رئیسی گر چه بسیار زحمت کش و اهل جهاد هستند اما ظاهرآ مشاوران ایشان راه احمدی نژاد را که یک روش پوپولیستی و ناکارآمد همراه با یک چاشنی ظاهر سازی را به ایشان پیشنهاد داده اند که عمل کند ، بیاد داریم بیشتر بدبختی ها و گرفتاری های کنونی حاصل دولت احمدی نژاد بد قدم بود که مردم شریف ایران را به دام دولت های یازده و‌د‌ازدهم انداخت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۶ دی ۱۴۰۱
سلام به شدت از دستتون ناراحتم شما بیش از سه بار در خبرگزاریتون قول رسیدن پالایش یکم به قیمت فروشش رو داده بودید چرا مردم رو فریب دادید مردم دلشون رو به چی باید خوش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۶ دی ۱۴۰۱
منکه داداش یه دونه پالایش داشتم اونم با پونصد تومن ضرر فروختم
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۰۸:۳۰ ۰۶ دی ۱۴۰۱
کسی زورش به مافیای خودرو نمی رسه چون تجربه این همه سال نشان داده هرکس آمد کاری بکند وضع خرابتر هم شد.انحصار بی رقیب مافیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۶ دی ۱۴۰۱
وزارت صمت وشما آقای رئیسی کاری جز گران کردن بلدین؟خدابیمرزه پدر روحانی رو.حداقل ۴سال اول قیمت ها ثابت بود تو۴سال دوم گرون کرد.شما و وزرایتان از وقتی سرکارامده اید فقط گران کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۶ دی ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۶ دی ۱۴۰۱
جناب رئیسی ما دولت مردمی از شما ندیدیم. با روی کار امدن شما, کسب و کارها تعطیل تر شد, کارخانه جات بسته تر شدند, نرخ ارز بالا رفت, اینترنت روی کسبه بسته شد!! بفرماید تفاوت جنابعالی با حسن روحانی در چه بود؟؟ چرا قدرت خرید مردم برای اجناسی از قبیل خودرو, مسکن, جهزیه و ... کاهش یافت!! التماس تفکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۰۶ دی ۱۴۰۱
آقا ریسی شما دیگه چرا این حرف می زنید .....؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۶ دی ۱۴۰۱
دلایل افزایش خودرو در حقیقت خودروسازهای داخلی و دولت هستن . خودروسازان داخلی، مردم کشور رو تحریم کردن و متاسفانه دولت و بعضی مسئولین ازشون حمایت هم میکنن !
حالا اگه منظورش پیجوندن و بهانه تراشی به جای گفتن علت بوده که هیچ !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۰۶ دی ۱۴۰۱
دلیل نوسان تزریق قطره چکانی است و دلالی کله گنده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۰۶ دی ۱۴۰۱
این دولت نمیدونه باید چکار کند روز بروز وضع بدتر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۲:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۱
وزیر صمت به چه چیزی میخندد بالا رفتن قیمتها نابودی مردم عدم شایستگی تیمش جوابگو نبودن به هیچکس به اه واشک ملت به وعدهای عمل نشده به.......نه به تمام مردم ایران میخندد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۰۶ دی ۱۴۰۱
دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۶ دی ۱۴۰۱
آقای رئیسی شریک است سهم دارد سهامدار است بورس کالا توسط وزیر بی صداقت بی عدالت اداره میشه برای سر کیسه کردن ملت این قصه سر دازی دارد اگر انحصارگری نیست چرا با هماهنگی وزیر واردات خودرو توسط دو شرکت انجام می شه باید استعمارگری هم به انحصارگری دو شرکت اضافه شود به این میگن شفاف سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۶ دی ۱۴۰۱
عالم بدون عمل،قیمت یک خودرو را نتوانستی ثابت نگه داری اسم خود را گذاشتی نماینده مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۶ دی ۱۴۰۱
چه وعده های دادی برای رای آوردن دلار ۵ هزار تومان چه خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۶ دی ۱۴۰۱
قراربود قرعه کشی حذف بشه.نه اینکه خودرو در بورس هزاربر ابر فروخته بشه
قرا.ربود مردم ایران رفاه را احساس کن
قراربود بهترین ها برای مردم باشد
قرار بود مشکلات معیشتی حل شود
قراربود .....‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۶ دی ۱۴۰۱
خجالت نمی کشه این ،،

وزرا زیر مجموعه توند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
عمدا خودرو رو بردین بورس تا فقط قشر مرفح دستشون به خودرو برسه و ۸۰درصد ملت زیر ظلم شما له بشن و بمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
تورو خدا واسه مردم فیلم بازی نکنین.تو رییس دولت هستی یعنی نمیدونی جریان گرونی ها چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۲۲:۴۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
درود و صد درود باید سلامی عرض کنیم به پراید ۲۶۰ میلیونی و دلار ۴۵ هزار تومانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خداییش خودش فهمید چی میگه بنده خدا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
فقر فساد و گرانی و بیداد در این کشور عادی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
برای جلوگیری ازقیمت ارزه نداری شفاف سازی کنندوقعان خنده داراست فقط دوست دارم درمقابل خداچه جوابی داری واین رابدان چوب خدابی صداست آه مردم فقیرظلم دیده ازشماها روزی دامن شماهاراخواهدگرفت خداراوکیل میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
قطار سریع السیر گرانی ها در حال حرکت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
دوستان لوازم خانگی اتش به اختیار عمل کرده و لوازم خانگی افزایش دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
در اون دوتا گل بگیرن نصف هزینه اضافی کشور و‌مردم حل میشه ، مسئولین عاقبت بخیر نیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
تمام اتیشها از گور همین وزارت سمته کدوم سمت هرسمتی که پول بشه ازش دربیاری رانت خوب باج گران این حرفها خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
پس کی باید وارد بشه تا کی میخواهید ملت رو آلت دست خودتون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
دیگه هیچ توضیحی درمورد علت گرانی ها به درد مردم نمی خوره، چون غیر از دروغ وفرافکنی، جیزی ازتوش درنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۴۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
آقای رئیسی سلام من شما رو قبول دارم فقط این اوضاع قابل تحمل نیست برادر من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۱
قبول داشتیم ولی ثابت کرد اشتباه فک میکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
:))))) جناب وزیرتون سال قبل وعده داده بوده که ماشین کاهش قیمت داره:))) چه کاهشی داشت شده خدا وکیلی مثل وعده روز رای آوردن در مجلس گفتن انقدر ماشین تولید می کنیم دیگه نیازی به ثبت نام در قرعه کشی نیست تازه اضاف هم می یاد فکر کنم شما هم مثل دیبی تو کلاه قرمزی برعکس صحبت می کنید نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
برای همدیگر سیب پوست بگیرید و پشت همدیگر بمانید و مردم هم هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
روحانی سفره‌ مردمو کوچیک کرد رئیسی داره سفره رو جمع میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
در این کشور یک نفر پیدا نمی شود کشور را اداره کندوجلوی گرانی را بگیرد دلار طلا خودرو وغیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
بدون شرح
تيتر بهتري بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
عادت کردیم ب حرف ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
آقای رییس جمهور همین یک سوال که چرا خودرو مونتاژی تقریبا بی کیفیت و احیانا باکیفیت و تقریبا غیراستاندارد آلودگی و ایمنی رو 3 تا 4 برابر قیمت جهانی می‌فروشین، انگار جواب همه سوالها و عملکرد دولت و مجلس و گرانی و تورم و ارز وهزاران سوال دیگه رو یکجا گرفتیم. فقط پای تلویزیون هستیم جواب بگیریم. مشخص کنید این چهار برابری قیمت به کدامین خزانه وارد میشه و چه نفعی برای مردم و دولت داره!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
کسری بودجه وتزریق روزانه پنج هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار عامل گرانی وتورم هست تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
دولت انقلابی با همین فرمون برو جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
دولت مادر صنعت خودرو- وزارت صمت دایه
مافیا و دلال ها پدر صنعت کثیف خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
ماشالا رییس جمهور جامع بینی داریم، منتهی کمی بیشتر باید حمایتشان کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۶ دی ۱۴۰۱
انشالله در دوره بعدی هجوم می‌بریم انتخابش کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
باز هم حرف هایی که پشت میکروفن میچسبد گفتنشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
شفاف مثل وعده های آقای رئیس‌جمهور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
بی‌کفایت ترین وزارتخانه همین وزارتخانه هستش از نمره 20 بخای نمره بدی صفر هم احجاف هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
دوستان توانایی های دیگه ام دارن رو‌کنن ؟ رفتین سفارت نوشتین مرگ بر انگلیس و شهردار حمایت کرد ولی چرا پوند شد ۵۰ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
منو بزارید رییس جنهور ماهی ی ملیارد میگیرم تضمینی تاعید دلار بیس تومن شش ماه بعد عید دلار زیرده تومن بلدم که میگم بلدم دستورات اقتصادی درست بدم بلدم ازهروزارتخانه بخام در زمینه کارش اقدامی جهت تولید ثروت و اقدامی مثبت در زمینه کاریش انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۶ دی ۱۴۰۱
موافقم. حرف نزنی و یک بیل بگیری دستت یک نهالم بکاری باز یک پله اقتصاد رو بردی بالا، خدمت به زیست محیط کردی آلودگی کاهش پیدا کرده کار و تولید انجام گرفته نون حلال اومده تزریق ثروت، امید و شادابی بهره وری و هزاران کار مفید انجام گرفته. اما بشینی دورهمی بخندی و دستور بدی و تور ایرانگردی با هواپیمای خصوصی بگیری و بعد ناهار بخوری یعنی در عمل هیچ کاری انجام نگرفته و از بیت المال خرج کردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
لطفا بجای این مهمون بازیا جلوی گرانی ومافیای خودرو که همون وزارت صنعته بگیرین پدر مردم دراومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
چه کسی پاسخگو است و چه کسی باید جلوی گرانی بگیرد و چه کسی باید افزایش قیمت دلار و خودرو را بگیرد رییس جمهور فقط دستور میدهد و کاری انجام نمی‌دهد که دیده شود و جلوی افزایش قیمت دلار و طلا وغیره را بگیرد و سرمایه داران را پولدارتر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خوبه از فردا پژو پارس میشه ۱میلیارد و مشکل فرغون سازا حل میشه اگه ۳۰۰ سال دیگه هم بیاد این گرانی پا بر جاست فقط برای حل مشکل خودرو سازها باید در این دوتا کارخونه رو گل گرفت خلاص
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۹:۳۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
عکس جالبی پخش کردید. وزیر بی عرضه در پوست خود نمی گنجد و به ریش من و شما می خندد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
همین قدر شفاف گفتین بسه توروخدا دیگه بیش از حد راستگو نشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
آقای رئیسی تا حالا شده شرمنده زن و بچه ات بشی؟ آیا میتونی با حقوق ۷میلیونی زندگی کنی؟ آقای رئیسی این قطار پیشرفت میشه توضیح بدی چیه،ما که فقط پیشرفت تو افزایش قیمت دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
باعث وبانی گرونی تورم و گرونی ماشین خود مافیای دولته مال خودشونه نمی خوان ماشین ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
نصیری
۱۸:۴۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
آقای محترم یعنی شما میگی قیمت خودرو بالا نرفته
قیمت پایه بورسی چه صیغه اییه
وقتی قیمت میره بالا معلومه دیگه وارد چرخه فروش و معامله نمیشه
آقایان خبرنگار شما که دسترسی به این مسئولین دارید ازشون بپرسید این چه طرز استدلال کردنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
شش چیز قیمت ها و تورم و گرانی .ماشین و املاک
و سایر اجناس وکالاها و...
رو دراین مملکت اینطوری کرد.
1برنامه دیوار
2فروشگاه های بزرگ زنجیرهای
3 دیجی کالا
4 اختصاص ارز نیمایی به شرکت ها و سایرین
5 بورس
6 اینترنت
یعنی فشاری که این شش عامل به اقتصاد ایران
اوردن
نه تحریم ونه ۸ سال جنگ اینقدر
تورم گرانی رو بالا نبردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
این همه راه رفتی که همینها را بگی؟ خوب اینها را که تلفنی هم میتونستی بگی که در هر دو صورت هیچ فایده ای هم نداشت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی ی جمله راهگشای اقتصادی دراین سخنان تو نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
مردمو بدبخت کردین با این افزایش قیمتها قبلا خرید یه پراید ارزومون بود الان شده رویا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
واقعا ممنون اسید
از روزی که روحانی رفت و شما آمدید به آینده امیدوارتر شدم و مطمئنم با همین سیاست اقتصادی قوی به زودی خونه و ماشین میخرم
فقط خیای ارزون نشه فروشم ه ضرر کنه سید جان
به فکر اون بنده خدا ها هم باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
اتحادیه ها چون اکثرا چون خود و کسانشان در صنف مربوطه مشغولند اتفاقا یکی از متهمین اصلی گرانی ها رانت ، فساد و قاچاق هستند . لطفا جای دیگری پیگیری نکنید که پیدا نمی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
شما یا خوابی یا واقعا نمیدونی تا زمانی که دولت وزیر صمت منفعت داره از خودرو سازها این بدبختیها ادامه داره تا خصوصی سازی واقعی نشه و دولت چنگالش رو از سهام خودرو سازی و انتخاب مدیریت رانتی دست برنداره همین آش و هنین کاسه هستش اینو یه بچه هم میدونه اما منفعتشخصی نمیذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
این خودروسازان که شده محل رانت نماینده گان مجلس با گماردن افراد بدون تخصص و غیر ماهر و نیروی مازاد اگر لوله های نفت کشور هم در آن جا سرازیر کنید هنوز زیان ده هستند و خون مردم را در شیشه می کنند کلا مدیریت آنها را به سپاه و یا وزارت دفاع بسپارید و یا کلا جمعش کنید و بدونه تعرفه واردات خودرو داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
حوصله خواندن این حرف ها را نداشتم فقط حرف می زنند واوضاع کشور هم روز به روز بدتر می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
اقای رییس جمهور وزرایی که انتخاب کردی اصلا خوب نیستن سریعتر عوض شون کن
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین
۱۶:۲۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
وقتی وزارت صمت خودروی ۷۷۲و۸۴۱میلیونی رامی برندبورس مبلغ یک میلیاردوصدوخورده ای می فروشندازخودروسازچه انتظاری هست.سال ۹۷مبلغ ۶۰میلیون تومان به حساب شرکت کارمانیاواریزکردم که مهر۹۷خودروی بی وای دیs6راباقیمت قطعی تحویل دهندفقط دروغ دروغ تحویل دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خدا وکیلی خیلی ظلمه، بعد 20 سال کار کردن و زحمت کشیدن نتونی یه ماشین برای رفاه خانواده بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
دوباره به خودش دستور داد، خب الان ما چکار کنیم؟ حداقل دستوراتی که به خودت میدی رو عمل کن. انگار که رییس جمهور یه کشور دیگه س یا رییس سازمان ملله...خب بشر تو خودت رییس قوای اجرایی کشوری...خودت باید یه کاری کنی...به کی داری دستور میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
توای رییسی توای نورکجابودی؟ای آیت الله توی ای دکترجراح اقتصادی توای تمام وجودت خیربرکت برای ایران توای دکتری که دکترایت همه غرق نگاهت شده اندای رییسی ای آیت علم الهدای توای نجات بخش اقتصادایران....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
عرضه خودرو در بورس باعث گرانی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خداوکیلی شما از این دولت توقع ارزونی دارین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یه دهه هفتادی
۱۵:۳۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
متاسفانه پراید رکورد زد تا این لحظه ۲۵۵ میلیون تومان مبارکمون باشه خیلی ممنون از مسئولین و وعده هاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
هرکی هرکی شده - ابن حرفها چه فایده دارد؟ مطمئن باشن این اقایان اجرا نمیکنند