بررسی مسائل و مشکلات صنعت چای در لاهیجان

نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت چای امروز با حضور استاندار گیلان در لاهیجان برگزار شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (دوشنبه ۵ دی ماه) در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت چای در لاهیجان گفت: تکمیل زنجیره ارزش تولید، افزایش بهره وری و ارتقای راندمان تولید در واحد سطح از اقداماتی که باید در بخش تولیدات کشاورزی استان به طور جدی پیگیری و اجرا شود.

او افزود: پرداخت باقیمانده بهای برگ سبز چای در دستور است و قیمت گذاری برگ سبز چای در هفته‌های آینده در دولت تصمیم گیری می‌شود.

به گفته استاندار گیلان، اگر به تولید توجه کرده و افزایش تولید داشته باشیم، اما در حوزه بازار، بازرگانی و حلقه آخر دچار مشکل باشیم عملا هیچ فایده‌ای ندارد و برعکس این موضوع هم باز اختلال ایجاد می‌شود.

عباسی گفت: کشاورزانی که از الگوی تولید و کشت در بخش کشاورزی پیروی می‌کنند، از یارانه برخوردار می‌شوند چنانکه در حال حاضر برنج در این بخش قرار گرفته است ضمن اینکه چایکاران هم می‌توانند از این مهم بهره‌مند شوند.

او بر ضرورت توجه به بسته بندی، فرآوری چای با کیفیت و قیمت مناسب محصول تأکید و تصریح کرد: قیمت چای باید برای مصرف کننده و تولید کننده مقرون به صرفه باشد، افزایش تولید و کیفیت نیز باید با اقدامات به‌زراعی در باغات چای و استفاده از فناوری‌های نوین و مکانیزاسیون افزایش یابد.

تولید سالیانه ۲۰ تا ۳۰ هزار تن چای ایرانی

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به تولید حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تن تولید چای در سال‌های اخیر گفت: در این مدت وضعیت باثباتی برای صنعت چای کشور ایجاد شده است.

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور

او با اشاره به سه تفاهمنامه امضا شده با بانک توسعه، مهر و کشاورزی افزود: سال گذشته حدود ۴۷ میلیارد تومان سرمایه در گردش به چایکاران و نزدیک ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای به کشاورزان برای توسعه به‌زراعی در باغات چای پرداخت شد که بالغ بر ۲ هزار هکتار از باغات اصلاح و به‌زراعی شد، پرداخت این تسهیلات امسال نیز ادامه دارد.

بررسی مسائل و مشکلات صنعت چای در لاهیجان

در این نشست همچنین نمایندگان باغداران، کارخانه ها، اتحادیه ها، فعالان و ناظران حوزه چای استان گیلان نظرات خود را بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.