چهار برابر شدن پرداخت تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش بنیان اصفهان

معاون استاندار اصفهان گفت: به دلیل اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، شاهد چهار برابر شدن پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها هستیم.

در رویداد ملی و مسئله‌محور «تاثریا» که با هدف شبکه‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری برای تقویت تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین برگزار شد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان، اظهار کرد: امروز نیرو‌های جوان، متخصص و خلاق ما توانسته‌اند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

نقش با اشاره به اینکه شعار راهبردی «ما می‌توانیم» بنیانگذار جمهوری اسلامی، از عوامل دست‌یابی ما به جایگاه فعلی است، افزود: شرایط را باید به‌گونه‌ای رقم زد که استعداد‌ها و فرصت‌های موجود برای رفع نیاز کشور اثربخش باشند.

او ادامه داد: امروز فناوری ارزش‌آفرین برای کشور اهمیت دارد؛ مقدمه این مهم مسئله‌محور بودن و لازمه مسئله‌محور بودن هم رشد فناوری متناسب با نیاز کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز چالش‌هایی در کشور وجود دارد که تنها به دست سرمایه‌های انسانی موجود رفع می‌شود، اظهار کرد: در فناوری ارزش‌آفرین، جامعه‌محور بودن و خدمت آن به جامعه اهمیت دارد. حرکت فناوری به سمت نیاز بازار اتفاق خوبی است که امروز شاهد هستیم.

به گفته نقش، نیاز‌ها باید عرضه و با توجه به توانمندی موجود در کشور رفع شود.

او یادآور شد: در نظام نوآوری هر کشور سه ضلع دولت، دانشگاه و ملت وجود دارد و تا زمانی که رکن اصیل قانون اساسی یعنی اصل ۴۴ به صورت واقعی محقق نشود، نباید انتظار تغییر بزرگی در بخش‌های مختلف کشور داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به توانمندی استان اصفهان در عرصه دانش‌بنیان، در این دوره از فعالیت مدیریت استان تلاش شده روز به روز شرایطی فراهم شود تا شاهد رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان باشیم.

نقش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را گل سرسبد زیست‌بوم فناوری کشور توصیف و بیان کرد: در تلاش هستیم با احصای مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای آن‌ها گام‌های موثری برداریم.

او یکی از چالش‌های موجود را تأمین مالی خواند و افزود: نگاه ما برای رفع این چالش، گره نزدن آن به تسهیلات بانکی و استفاده از روش‌های تأمین مالی مختلف است.

در این رویداد ملی که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، ۵۰ طرح نیازمند سرمایه برای تجاری‌سازی معرفی شد. همچنین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران در جلسات به گفتگو پیرامون موضوعات فناورانه خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.