لزوم دفاع از ولایت تا پای جان در رویارویی با فتنه‌ها

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت زهرا (س) تا پای جان مدافع ولایت بود، گفت: برای گم نکردن راه در برابر فتنه‌ها دقت به روحیه دفاع از ولایت تا پای جان الزامی است.

آیت الله سیدابوالحسن مهدوی در جمع عزادارن حضرت زهرا (س) در شهرستان کوهپایه، با اشاره به محتوای تفسیری از آیه ۳۲ سوره حج گفت: تقوا دو دسته می‌شود: تقوای ظاهر و تقوای دل. تقوای ظاهر به معنای رعایت شعائر الهی و انجام واجبات و ترک محرمات است و تقوای دل به معنای تعظیم شعائر دین است.

او با اشاره به ارتباط میان آیه ذکر شده با ایام فاطمیه، بیان کرد: در این ایام وقتی از حضرت زهرا (س) یاد می‌کنیم، باید این دقت را داشته باشیم که روحیه دفاع از ولایت تا پای جان ایشان در تک‌تک ما جلوه کند تا در فتنه‌های امروز و آینده حتی با رعایت تقوا در ظاهر زیر چتر طاغوت نباشیم و نگاهمان به ولی خدا باشد تا راه را گم نکنیم و به نتیجه برسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص وظیفه کنونی افراد جامعه نسبت به ولی فقیه، اظهار کرد: وظیفه کنونی ما تقویت ایمان است چرا که اگر ایمان تقویت شود، نگاه ما به ولی فقیهی است که رهبر آسمانی هستند و فرمان ایشان به دلیل علم غیب داشتن به امور، فرمان حجت الهی و پرودگار است و باید از ایشان تبعیت کرد.

او با اشاره به مسئولیت و وظیفه سنگین اقشار جامعه در برابر دشمنان عنوان کرد: دشمنان ما نظام و ولی فقیه را هدف گرفته‌اند و ما باید هوشیار باشیم که عاقلانه نگاهمان به فرمایشات ایشان باشد که تمام وجودشان صدق و صفا و عدالت و نور و توجه به خدا است تا در فتنه‌ها بتوانیم خبیث مومنان را از طیب آن تشخیص داده و به وظیفه سنگینی که داریم عمل کنیم و تا پای جان با ولایت بمانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.