استاندار اردبیل:

خدمت‌رسانی بدون توقف در شهرستان پارس‌آباد در دستور کار دولت است

استاندار اردبیل گفت: خدمت‌رسانی و رفع مشکلات شهرستان پارس‌آباد بدون توقف در دستور کار دولت بوده و در این زمینه پروژه‌هایی در دست اقدام است.

سیدحامد عاملی گفت: خدمت‌رسانی و رفع مشکلات شهرستان پارس‌آباد بدون توقف در دستور کار دولت بوده و در این زمینه پروژه‌هایی از جمله بزرگراه، خط انتقال دوم گاز، توسعه کشت‌وصنعت مغان، تأمین آب شرب و کشاورزی و تأمین تجهیزات درمانی در دست اقدام است.

استاندار اردبیل در مراسم یاس کبود شهرستان پارس‌آباد گفت: با توجه به تعهد دولت برای عملیاتی شدن بزرگراه شمال - جنوب استان اردبیل، در مسیر پارس‌آباد - سربند نواقصی وجود داشت که از بنیاد مسکن درخواست شد که با توجه به شرایط خاص پروژه، ابنیه‌سازی این محور به طول ۲۰ کیلومتر را در دستور کار قرار دهد.

عاملی افزود: محور سربند - بُران که به طول ۴۰ کیلومتر است، از سال گذشته تا به امروز، بدون هیچ وقفه‌ای در حال انجام عملیات اجرایی است و بخش قابل توجهی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این محور اختصاص یافته که البته در روز‌های اخیر مشکلات مالی برای این پروژه پیش آمده بود که با اختصاص ۱۵۰میلیارد تومان، مشکلات مذکور رفع شد.

او تصریح کرد: اختصاص بودجه مورد نیاز مسیر بُران - کنگرلو به طول ۹۵ کیلومتر در دستور کار است و عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل - مشکین‌شهر هم تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و بزرگراه اردبیل - سرچم نیز به‌شکل شبانه‌روزی در حال اجرا است تا شهرستان‌های استان از جمله پارس‌آباد با بزرگراه به مرکز استان و مرکز کشور متصل شوند.

تدوین طرح تأمین اعتبار پایاب خداآفرین

استاندار اردبیل گفت: پایاب سد خداآفرین ۳۷هزار و ۶۰۰ هکتار زمین دیم است که به آبی تبدیل خواهد شد و با تکمیل این پروژه بسیار بزرگ و مهم، یک میلیون تن به محصولات کشاورزی استان اردبیل و کشور افزوده خواهد شد و سالانه حداقل ۱۲هزار میلیارد تومان ثروت‌آفرینی و ۵ هزار اشتغال‌زایی مستقیم برای استان در پی خواهد داشت.

عاملی ادامه داد: با توجه به حجم اعتبار ۴هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پایاب سد خداآفرین و عدم امکان تخصیص کامل از سوی دولت، برای تأمین اعتبار لازم این پروژه، طرح نوینی برنامه‌ریزی شده که به تأیید رئیس‌جمهور هم رسیده است.

او بیان کرد: برای کشت‌وصنعت مغان ۱۹ طرح توسعه‌ای برنامه‌ریزی شده که با استقبال و حمایت رئیس‌جمهور نیز همراه شد تا شاهد تحول و افزایش اشتغال‌زایی در این مجموعه بزرگ و مهم باشیم.

استاندار اردبیل افزود: قرارگیری شهرستان پارس‌آباد در انتهای خط انتقال گاز، مشکلات متعددی را برای مردم و مجموعه‌های گلخانه‌ای پدید آورده است که برای رفع این مشکلات، مجوز‌های لازم برای خط دوم انتقال گاز به پارس‌آباد اخذ شده که این خط انتقال از اردبیل به گرمی و سپس پارس‌آباد و اصلاندوز در دست عملیات اجرایی است.

افزایش تزریق آب به کانال آبی مغان با اجرای پمپاژ سربند

عاملی اظهار کرد: با توجه به مشکل جدی آب شرب و کشاورزی در استان اردبیل، از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حل این مشکل اساسی در دستور کار قرار گرفت و برای شمال استان پروژه مهم پمپاژ سربند طراحی شد که با اجرای این پروژه، ۱۰ مترمربع آب در ثانیه به کانال آبی مغان تزریق و بخش عمده مشکلات آبی کشاورزی منطقه رفع خواهد شد.

او ادامه داد: متأسفانه ۸ شهر در استان اردبیل همچون پارس آباد و اصلاندوز از آب شرب پایدار محروم هستند که برنامه‌ریزی لازم جهت رفع کامل این مشکل و تفکیک آب شرب از آب کشاورزی انجام شده و ردیف بودجه لازم برای پروژه مذکور تخصیص یافته است.

استقرار دستگاه MRI و تجهیزات درمان ناباروری در پارس‌آباد

استاندار اردبیل تشریح کرد: مردم شهرستان پارس‌آباد سال‌ها در نبود دستگاه MRI مشکلات متعددی داشتند که این دستگاه در حال نصب بوده و در سطح استان اردبیل طی یک سال اخیر ۳ دستگاه MRI مستقر شده و تا پایان سال‌جاری نیز یک دستگاه دیگر مستقر خواهد شد و تجهیزات درمان ناباروری هم در شهرستان پارس‌آباد مستقر شده و در حال نصب است.

عاملی بیان کرد: تخصیص بودجه لازم جهت تهیه مکان مناسب برای بیمارستان ارس پارس‌آباد انجام شده و پس از تعیین مکان مناسب، تخت درمانی این مجموعه به ۹۶ تخت ارتقا می‌یابد و در طی یک سال اخیر ۵ پزشک فوق تخصص در این مجموعه فعال شدند و بخش ICU بزرگسالان و NICU نوزادان آن نیز فعال شده است.

او گفت: برای خرید تجهیزات لازم بیمارستان ارس پارس‌آباد ۲۸میلیارد تومان و برای بیمارستان شهدا نیز بیش از ۱۰میلیارد تومان تخصیص یافته و توسعه بخش اورژانسی مجموعه درمانی ارس هم در دست اقدام است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: مجموعه مردمی، فرهنگی و اجتماعی یاس کبود شهرستان پارس آباد که تحت اقبال عمومی مردم شهرستان است، در تهیه مکان ثابت برای برگزاری مراسم‌ها و نمایشگاه‌های مذهبی، در طی سالیان اخیر مشکلات متعددی داشته که برای تهیه مکان ثابت این مجموعه کمک خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار