رئیس دفتر ترامپ، اسناد کاخ سفید را معدوم می‌کرده است

با انتشار نتایج تحقیقات درباره حمله به کنگره آمریکا، مشخص شد رئیس دفتر ترامپ ده‌ها پرونده را پس از جلسات کاخ سفید، در شومینه دفترش می‌سوزانده است.

اسناد تازه منتشر شده از سوی کمیته ۶ ژانویه کنگره آمریکا نشان می‌دهد که «مارک میدوز» رئیس دفتر دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، در هفته‌های منتهی به شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱، دستکم ده‌ها بار اسناد کاخ سفید را در شومینه دفترش سوزانده است.

به گزارش اسپوتنیک، این اتهام از جانب «کسیدی هاچینسون» دستیار کاخ سفید در زمان ترامپ مطرح شد که به یکی از شاهدان کلیدی کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در بررسی حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا تبدیل شده است.

هاچینسون در گزارشی در ماه مه به کمیته گفته که بار‌ها میدوز را در حال سوزاندان اسناد و پرونده‌های کاخ سفید در آن شومینه دیده است. البته متوجه نشده که آیا این اسناد یا پرونده‌ها، نسخه اصلی بودند یا نسخه کپی.

وی با اشاره به اینکه قانون سوابق ریاست جمهوری، کاخ سفید را ملزم می‌کند که در پایان دوره ریاست جمهوری، اسناد خود را به اداره بایگانی و سوابق ملی آمریکا تسلیم کند، گفت: این قانون از شما می‌خواهد که فقط نسخه اصلی هر سند را حفظ کرده و در زمان خاتمه ریاست جمهوری، تحویل دهید.

گزارش شده است که چندین مورد سوزاندن اسناد و پرونده‌ها پس از ملاقات‌های میدوز با اسکات پری، یکی از حامیان ترامپ که گفته می‌شود در تلاش برای جایگزینی جفری کلارک (دستیار دادستان کل وقت که از ادعای ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات حمایت می‌کرد) به جای ویلیام بار (دادستان کل وقت) نقش داشت، انجام شده است.

بر اساس اطلاعات فاش شده توسط کمیته ۶ ژانویه، میدوز یک بازیگر کلیدی در تلاش ترامپ برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و ماندن در قدرت بود. وی در دسامبر ۲۰۲۱ و پس از امتناع از حضور و شهادت دادن در برابر کمیته ۶ ژانویه به دلیل اهانت به کنگره بازداشت شد.

هفته گذشته کمیته ۶ ژانویه پس از ۱۸ ماه تحقیق و بررسی، گزارش کاملی در مورد تحقیقات خود درباره حمله به ساختمان کنگره را منتشر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۸ دی ۱۴۰۱
رئیس دفتر ترامپ ده‌ها پرونده را پس از جلسات کاخ سفید، در شومینه دفترش می‌سوزانده است.
حالا حقشه شخص رئیس دفتر را هم در همان شومینه بسوزانند ...
آخرین اخبار