۷۳ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در روستا‌های سردشت هزینه شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سردشت گفت: طی ۹ ماه منتهی به آذر امسال، ۷۴ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های هادی در هشت روستای این شهرستان هزینه شده است.

حامد محمدی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سردشت گفت: طرح هادی شامل جدول گذاری و اجرای آب رو، سنگ فرش، بتن پلاک، اجرای دیوار، زیرسازی و آسفالت معابر روستا‌های گویزیله، زوران، بناویله بزرگ، بناوه، جبرند، ولیو، حلوه و مامکاوه این شهرستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف طرح هادی روستایی تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاهاست، افزود: ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آینده و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی به شمار می‌روند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سردشت گفت: امسال مقاوم سازی مسکن روستایی شامل ٣٢٠ واحد مسکونی در سطح روستا‌ها و سه شهر نلاس، میرآباد و ربط با ۶۴٠ میلیارد ریال هزینه صورت گرفته است.

محمدی اضافه کرد: سال گذشته ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح روستا و شهر‌ها مقاوم سازی شده که در سال‌جاری نیز با توجه به تکمیل پرونده و درخواست‌ها، امیدواریم ۲ برابر پارسال مقاوم سازی شود.

به گفته وی، طی سال جاری تعداد ۴۳۷ جلد سند ملکی در روستا‌های و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط این بنیاد صادر شده است.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر و ۶ دهستان با ۲۲۸ روستای سکنه‌دار است و با کشور عراق مرز مشترک به طول ۱۰۰ کیلومتر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.