موصلی:

پرداخت زکات در فارس ۲۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: پرداخت زکات در استان فارس در ۹ ماهه امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش یافته است.

موصلی در جلسه شورای زکات استان گفت: به همت مردم استان، به ویژه کشاورزان و دامداران، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۷۶ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد.

او با بیان اینکه این میزان زکات به مجموعه کمیته امداد و دبیرخانه شورای زکات استان، مراکز نیکوکاری، مساجد، دهیاری‌ها و شورا‌های استان تحویل داده شده است، گفت: بخشی از زکات جمع آوری شده برای بهبود معیشت افراد تحت پوشش و توانمندسازی نیازمندان در زمینه بهبود شاخص سلامت مددجویان، بهبود شاخص تحصیلی، تامین مسکن و جهیزیه و ارتقای زیرساخت‌های روستایی صرف شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: پارسال بیش از ۹۷ میلیارد تومان زکات در استان فارس جمع آوری شد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این جلسه گفت: استان فارس سال‌های متوالی رتبه برتر کشور را در پرداخت زکات کسب کرده است، به همین دلیل اجلاس شورای زکات کشور ۱۵ دیماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

آیت الله دژکام گفت: در این همایش که با حضور کارشناسان و مسئولان شورای زکات کشور برگزار می‌شود باید ابعاد علمی و ترویجی فریضه زکات مورد بررسی قرار گیرد.

او بر ضرورت توسعه و احیای فرهنگ زکات، مقایسه آماری پرداخت و مصارف زکات در ۱۰ سال گذشته، بررسی ظرفیت‌های استان فارس در زمینه زکات و مصارف اجتماعی زکات در محل پرداخت آن تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۱ دی ۱۴۰۱
ماشاءالله...آفرین
آخرین اخبار